تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 - 23:50
کد خبر : 161125

رئیس‌جمهور جمهوری کنگو:

همکاری چین و آفریقا فرصت‌های توسعه برای آفریقا فراهم آورده است

همکاری چین و آفریقا فرصت‌های توسعه برای آفریقا فراهم آورده است

«دنیس ساسو نِگِسو» رئیس‌جمهور جمهوری کنگو که تا کنون ۱۶ بار به چین سفر کرده، اخیر به مناسبت شصتمین سالگرد برقراری روابط رسمی چین و جمهوری کنگو در گفت‌وگوی اختصاسی با «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» با تکذیب اتهام‌زنی بی اساس «استعمارگری جدید» اعلام کرد که همکاری چین و آفریقا یعنی قاره‌ای که حدود ۶۰۰

«دنیس ساسو نِگِسو» رئیس‌جمهور جمهوری کنگو که تا کنون ۱۶ بار به چین سفر کرده، اخیر به مناسبت شصتمین سالگرد برقراری روابط رسمی چین و جمهوری کنگو در گفت‌وگوی اختصاسی با «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» با تکذیب اتهام‌زنی بی اساس «استعمارگری جدید» اعلام کرد که همکاری چین و آفریقا یعنی قاره‌ای که حدود ۶۰۰ میلیون جمعیت آن از برق محروم هستند، فرصت‌های توسعه فراهم کرده است.

دنیس ساسو نِگِسو که اولین سفر خود به چین را در سال ۱۹۶۴ میلادی انجام داده، گفت: با ۱۶ بار سفر به چین، تغییرات شگفت انگیزی در چین را مشاهده کرده‌ام. حتی رقبای چین نیز به این امر اعتراف می‌کنند. مردم جمهوری کنگو به این پیشرفت چین بسیار احترام می‌گذارند چرا که این نتیجه تلاش مستمر مردم چین به شمار می‌رود.

پس از ارائه «ابتکار کمربند و جاده» در ۱۱ سال گذشته، جمهوری کنگو همواره شرکت کننده فعال این ابتکار بوده است. رئیس جمهور جمهوری کنگو با اشاره به ثمرات همکاری کشورش با چین در چارچوب کمربند و جاده گفت: ما با چین در بسیاری زمینه‌ها از جمله ساخت راه و سد و همچنین زمینه‌های پزشکی و بهداشت، کشاورزی‌ و دامداری همکاری داشته‌ایم. ما همچنین طرحی مبنی بر ساخت راهی برای اتصال اقیانوس هند و اطلس ارائه داده‌ایم. این یک ایده نیست، بلکه طرحی در حال اجراست. اعتقاد داریم آفریقا باید از چنین زیرساخت‌هایی برخوردار باشد تا منطقه آزاد تجاری در قاره آفریقا ایجاد شود. ابتکار ساخت مشترک کمربند و جاده به آفریقا بسیار کمک کرده و به خاطر همین، رئیس جمهور «شی جین پینگ» را انسانی بسیار دوراندیش تلقی می‌کنم.

رییس جمهور جمهوری کنگو در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از جوسازی برخی سیاستمداران و رسانه‌های غرب درباره «استعمارگری جدید» در قاره آفریقا گفت: چین در آفریقا مستعمره ندارد. مایه حیرت این است که کسانی این ادعاها را مطرح می‌کنند که در گشته آفریقا را مستعمره خود کرده بودند و اکنون نیز استعماری جدید علیه آفریقا اعمال می‌کنند و حامیان آپارتاید در آفریقا هستند.

وی با ابراز خوشبینی از آینده چین گفت: روابط چین و آفریقا به سطح جدید توسعه خواهد یافت و امیدوارم دو طرف بر اساس همکاری درازمدت، به پیشرفت مشترک برسند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....