تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1400 - 19:27
کد خبر : 77951

هشدار نهایی آمریکا به ایران

هشدار نهایی آمریکا به ایران

واشنگتن مدعی شد زمان برای مذاکرات تقریبا به اتمام رسیده است سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تایید آنکه مذاکرات وین به مرحله پایانی رسیده است مدعی شد زمان برای گفت‌وگوها تقریباً به پایان رسیده است.  ند پرایس، سخنگوى وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آنکه آیا او

واشنگتن مدعی شد زمان برای مذاکرات تقریبا به اتمام رسیده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تایید آنکه مذاکرات وین به مرحله پایانی رسیده است مدعی شد زمان برای گفت‌وگوها تقریباً به پایان رسیده است.

 ند پرایس، سخنگوى وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آنکه آیا او پیشرفت مذاکرات وین را آنطور که بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین نماینده هیات روسیه مطرح کرده‌اند تایید می‌کند یا خیر، گفت: «فرستاده ویژه (رابرت مالی) و تیمش در وین به کار ادامه می‌دهند. باید بگویم که ما درباره پیشرفتی که ممکن است در وین شاهد آن باشیم کمی محتاط‌تر خواهیم بود، دقیقاً به این دلیل که ما در مراحل پایانی مذاکره پیچیده‌ای با طرف‌های کلیدی هستیم. واقعیت این است که این آخرین دوره تعیین‌کننده است که در طی آن ما در موقعیتی خواهیم بود که تعیین کنیم آیا بازگشت متقابل به پایبندی به برجام یک احتمال باقی می‌ماند یا خیر. شرکای اروپایی ما و همچنین چین و روسیه – همه ما فوراً به دنبال دستیابی به تفاهم هستیم، اما زمان تقریباً به پایان رسیده است. زمان خیلی سریع در حال گذر است. ما کاملاً واضح بوده‌ایم که با سرعت کنونی پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، زمان کمی برای ما باقی مانده است، و این دقیقاً به این دلیل است که در یک مقطع خاص، خیلی زود آن پیشرفت‌های هسته‌ای، مزایای برجام را که در سال ۲۰۱۵ نهایی و اجرایی شد، از بین خواهد برد. در سال ۲۰۱۶، در ابتدا منتقل شد».

پرایس در ادامه افزود: «بنابراین دیدار تیم‌ها ادامه دارد. به نوبه خود، این گفت‌وگوها به صورت غیرمستقیم با هیأت ایرانی ادامه دارد، اما ما می‌دانیم که با شرکای ۱+۵ خود یک صدا هستیم و همه آنها اهمیت جمع‌بندی فوری این مذاکرات را -به هر شکلی که باشد- تشخیص می دهند».

روز گذشته جوزب بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی خوشبینانه گفت «قویا معتقدم توافق در مذاکرات وین به زودی حاصل خواهد شد».

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....