تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 فروردین 1402 - 13:44
کد خبر : 123043

نیویورک ثروتمندترین شهر جهان شد

نیویورک ثروتمندترین شهر جهان شد

نیویورک در لیست جدیدی که هرسال توسط شرکت سرمایه‌گذاری هنلی و شرکا تدوین می‌شود، با داشتن ۳۴۰ هزار میلیونر ساکن، به عنوان ثروتمندترین شهر جهان انتخاب شد. اقتصاددان  :  از میان ۵۰ شهر ثروتمند جهان، ‌آمریکا با داشتن ۱۰ شهر در راس لیست قرار گرفته‌ است. چین پس از آمریکا با داشتن ۵ شهر ثروتمند

نیویورک در لیست جدیدی که هرسال توسط شرکت سرمایه‌گذاری هنلی و شرکا تدوین می‌شود، با داشتن ۳۴۰ هزار میلیونر ساکن، به عنوان ثروتمندترین شهر جهان انتخاب شد.

اقتصاددان  :  از میان ۵۰ شهر ثروتمند جهان، ‌آمریکا با داشتن ۱۰ شهر در راس لیست قرار گرفته‌ است. چین پس از آمریکا با داشتن ۵ شهر ثروتمند و استرالیا با داشتن ۴ شهر ثروتمند در رتبه‌های برتر این لیست قرار گرفته‌اند. اما ۵ شهر ثروتمند برتر لیست را به ترتیب شهرهای نیویورک، توکیو، کالیفرنیا، لندن و سنگاپور تشکیل داده‌اند. تعداد میلیونرهای ساکن در سنگاپور از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۲۲ با رشدی ۴۰ درصدی به ۲۴۰ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است. تعداد میلیونرهای کالیفرنیا هم مانند سنگاپور در بازه زمانی مشابه به بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است. اما تعداد میلیونرها در این شهر کمتر از ثروتمندانی است که در شانگهای، هیوستن، دوبی و بمبئی زندگی می‌کنند. این پیمایش سالانه وضعیت ۹۷ شهر در ۹ کشور ثروتمند جهان را بررسی می‌کند.

در بخش لوکس‌تری از این لیست جدید، یعنی برترین شهرهای «میلیاردرنشین»، کالیفرنیا در رتبه اول جهان قرار گرفته است. در این شهر که در محاصره سیلیکون ولی و سن‌فرانسیسکو است، ۶۳ میلیاردر سکونت دارند. از نظر آمار سکونت میلیاردها در شهرها، پس از کالیفرنیا، نیویورک، پکن، لس‌آنجلس و شانگهای رتبه‌های بعدی را به دست آورده‌اند.

همچنین در این لیست، شهر هانگژو چین در زمینه رشد ۱۰ ساله تعداد افراد با دارایی‌های با ارزش بالا در رتبه اول قرار گرفته است زیرا تعداد این افراد طی دهه گذشته در هانگژو افزایشی ۱۰۵ درصدی داشته است. آستین تگزاس با رشد ۱۰۲ درصدی در رتبه دوم ایستاده و میامی و پالم‌بیچ غربی در فلوریدا به لطف مهاجرت رهبران کسب و کارها و شرکت‌های مالی در دوران کرونا به فلوریدای جنوبی، به ترتیب ۷۵ و ۹۰ درصد افزایش سکونت افراد ثروتمند را تجربه کرده‌اند.

در آنسوی طیف اما روسیه قرار گرفته است. جنگ روسیه و اوکراین و ترکیبی از تحریم‌ها و مهاجرت شهروندان روسیه به نظر ضربه سختی به روسیه وارد کرده است. تعداد میلیونرهایی که پایتخت روسیه را خانه می‌نامند نسبت به یک دهه گذشته ۴۴ درصد کاهش یافته است. سن‌پطرزبورگ هم در همین دوران کاهشی ۳۸ درصدی را تجربه کرده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....