تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1402 - 19:52
کد خبر : 143777

نگاه تحلیلگران: امام موسی درست‌ می‌گفت…

نگاه تحلیلگران: امام موسی درست‌ می‌گفت…

اقتصاددان :  غلامعلی دهقان، کارشناس سیاسی و مدرس تاریخ،در مصاحبه با راهبرد گفت :   اخیرا در فضای مجازی جمله‌ای از امام موسی صدر، رهبر شیعیان لبنان، در دهه ۵۰ شمسی می‌دیدم که می‌گفت در میانه شیطان واسرائیل، ما شیطان را انتخاب می‌کنیم و یا در انتخاب میان کمونیسم و اسرائیل، باز انتخاب ما‌‌ کمونیسم

اقتصاددان :  غلامعلی دهقان، کارشناس سیاسی و مدرس تاریخ،در مصاحبه با راهبرد گفت :

 

اخیرا در فضای مجازی جمله‌ای از امام موسی صدر، رهبر شیعیان لبنان، در دهه ۵۰ شمسی می‌دیدم که می‌گفت در میانه شیطان واسرائیل، ما شیطان را انتخاب می‌کنیم و یا در انتخاب میان کمونیسم و اسرائیل، باز انتخاب ما‌‌ کمونیسم است.

برای من فهم این جملات ثقیل بود؛ اما در قضیه بمباران یک بیمارستان در غزه ناخودآگاه یاد این جمله‌ افتادم و به‌درستی‌ آن پی بردم.

واقعا چگونه می‌شود انسان باشی، یک بیمارستان را با آن‌همه بیمار بمباران کنی و بدتر اینکه حامیانت بخواهند این عمل را توجیه کنند.

قرائن و شواهد نشان می‌دهد این عمل چنان موج بزرگی‌ در افکارعمومی منطقه و حتی خارج از آن ایجاد خواهد کرد که تمامی مظلوم‌نمایی اسرائیل پس‌از حمله حماس را بر باد خواهد داد.

همانطور که در همان ساعات اولیه شاهد حرکت‌های خودجوش مردمی در عراق و ترکیه و ایران و لبنان و اردن و بسیاری از نقاط جهان بودیم.

علاوه بر این، ابومازن هم در اعتراض به این عمل اجلاس چهارجانبه در اردن را ترک و به رام‌الله برگشت.

به نظر می‌رسد موج این محکومیت  اسرائیل را هرچه بیشتر در افکارعمومی جهانیان منفور خواهد کرد و بازهم بازنده افکارعمومی خواهد بود.

آیا این قضیه در میدان جنگ هم تاثیر خواهد‌داشت و باعث گشودن جبهه‌های دیگر‌ علیه اسرائیل می‌شود؟ باید منتظر روزهای آتی بود…

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....