تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 12:14
کد خبر : 157634

نمای سحرانگیز شهر باستانی «کاشغر» در شب سال نوی چین

نمای سحرانگیز شهر باستانی «کاشغر» در شب سال نوی چین

شهر باستانی «کاشغر» امسال یکی از مکان‌های فرعی اجرای شب نشینی عید بهار که به مناسبت فرا رسیدن سال نوی چینی (عید بهار) توسط رادیو و تلویزیون مرکزی چین (سی ام جی) برگزار می‌شود، بود. به همین منظور این شهر زیبا که در منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ (شمال غربی چین) واقع شده، برای عید

شهر باستانی «کاشغر» امسال یکی از مکان‌های فرعی اجرای شب نشینی عید بهار که به مناسبت فرا رسیدن سال نوی چینی (عید بهار) توسط رادیو و تلویزیون مرکزی چین (سی ام جی) برگزار می‌شود، بود.

به همین منظور این شهر زیبا که در منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ (شمال غربی چین) واقع شده، برای عید بهار با ظرافت و دقت خاص آذین بندی و نورپردازی شده بود.

2024021409413523174 1 اقتصاددان نوشته

چین کشوری وسیع و متنوع است و این مرسوم شده است که نمایش‌های شب نشینی عید بهار سی ام جی همزمان در مکان‌های مختلف برگزار شود تا این مکان‌ها بیشتر در کشور شناخته شود. از این مکان‌ها می‌توان به مناطق اقلیت نشین مانند شین جیانگ اشاره کرد. برخلاف هیاهوی برخی رسانه‌های غربی، این اقدام در واقع به منظور احترام دولت چین به تنوع قومی و فرهنگی و تلاش برای حفاظت از فرهنگ‌های اقلیت‌های قومی انجام می شود.

2024021409413538281 2 اقتصاددان نوشته

تصاویر حاضر را عکاس خبرگزاری «شین‌هوا» ۹ فوریه (۲۰ بهمن) یعنی شب سال نوی چین و همزمان با برگزاری شب نشینی عید بهار در کاشغر گرفته است. 

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....