تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 14:03
کد خبر : 159045

پورمحمدی پاسخ می دهد:

مهمترین ماموریت مجلس خبرگان رهبری چیست؟

مهمترین ماموریت مجلس خبرگان رهبری چیست؟

اقتصاددان :   همان وظیفه‌ای که از قبل بوده است. من یک مثال ساده بزنم، هر کشوری برای دفاع از خودش هزینه بسیار سنگینی در نیروهای مسلح خرج می‌کند و تقریبا بیشترین هزینه‌های متمرکز در نیروهای مسلح هست ولی امکان دارد فردی از اول استخدام تا بازنشستگی یک روز هم جنگ نرود؛ ولی کشور نمی‌تواند بگوید

اقتصاددان :   همان وظیفه‌ای که از قبل بوده است. من یک مثال ساده بزنم، هر کشوری برای دفاع از خودش هزینه بسیار سنگینی در نیروهای مسلح خرج می‌کند و تقریبا بیشترین هزینه‌های متمرکز در نیروهای مسلح هست ولی امکان دارد فردی از اول استخدام تا بازنشستگی یک روز هم جنگ نرود؛ ولی کشور نمی‌تواند بگوید ما چون جنگ نداشته‌ایم پس هزینه نکنیم. خبرگان برای چنین مأموریتی ایجاد شده که کشور از یک رهبری و نظام و سازمان رهبری مناسب، شایسته و توانمند و مقبول مردم برخوردار باشد. این که کار روزمره، جاری و بالفعل لحظه‌ای نیست و اساسش آن لحظه ویژه و خاص است که این مأموریت را خوب انجام بدهد. مثل اینکه بعد از رحلت امام این مأموریت را خبرگان خوب انجام داد.
اما حرف ما این است که خبرگان بیش از این وظیفه دارد. یعنی این طور نیست که فقط برای انتخاب رهبری و یا تشخیص احراز و بودن شرایط در رهبری است؛ که الآن بیشتر این گفته می‌شود. وظایف خبرگان بیش از این است؛ بعضا هم رایزنی و مشورت گفته می‌شود، رایزنی و مشورت را که همه می‌توانند داشته باشند و نیاز نیست کسی در مجلس خبرگان باشد و رایزنی و مشورت بدهد. خبرگان وظایف بیشتری دارند و می‌توانند به وظایف‌شان جدی بپردازند. تأثیرگذاری آن بخش از وظایف هم بسیار بالا است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....