تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 - 20:59
کد خبر : 141356

مهاجرت پرستاران به شهرستان ها به دلیل گرانی در تهران

مهاجرت پرستاران به شهرستان ها به دلیل گرانی در تهران

اقتصاددان :   رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، از مهاجرت پرستاران از تهران به شهرستان‌ها به دلیل عدم همخوانی هزینه‌های زندگی و درآمد آن‌ها خبر داد.  حسین قناعتی با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در کشور مهاجرت پرستاران گفت: بسیاری از پرستاران به خاطر درآمدی که دارند و هزینه‌هایی که در شهر تهران هست به شهرستان‌ها

اقتصاددان :   رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، از مهاجرت پرستاران از تهران به شهرستان‌ها به دلیل عدم همخوانی هزینه‌های زندگی و درآمد آن‌ها خبر داد.

 حسین قناعتی با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در کشور مهاجرت پرستاران گفت: بسیاری از پرستاران به خاطر درآمدی که دارند و هزینه‌هایی که در شهر تهران هست به شهرستان‌ها مهاجرت می‌کنند و به شهر‌های خودشان می‌روند.

وی افزود: الان تمایل بیشتری وجود دارد که همکاران پرستار بروند نزدیک خانواده خودشان یا جایی که اجاره کمتر باشد و بشود زندگی کرد؛ بنابراین تأمین مالی این‌ها یکی از مسائلی است که حالا ما یک روشی را خودمان پیدا کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: به هر حال هزینه‌های تهران خیلی بالاست، مهم‌ترین چالش کل نیروی انسانی نظام سلامت در یک کلام خلاصه می‌شود، متأسفانه درآمد. یعنی اگر سطح درآمد را در حد قابل قبولی بالا ببریم، ماندگاری و پیدا کردن نیروی انسانی به راحتی انجام خواهد شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....