تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 11:48
کد خبر : 142841

معلم ها نمره بالا می دهند تا والدین را راضی نگه دارند

معلم ها نمره بالا می دهند تا والدین را راضی نگه دارند

معلمان ماهر و زبردست و اسم و رسم‌دار طبیعتا جذب سیستم آموزشی گران‌تر می‌شوند و در مدارس غیرانتفاعی تدریس می‌کنند و معلمان کم‌حوصله‌تر یا کم‌تجربه‌تر به مدارس دولتی ارزان‌تر راه خواهند یافت. اقتصاددان: روزنامه فرهیختگان در گزارشی که به مشکلات آموزش و پرورش اختصاص دارد نوشت: بسیاری از همین معلمان نیز دچار معضلات کاری مثل

معلمان ماهر و زبردست و اسم و رسم‌دار طبیعتا جذب سیستم آموزشی گران‌تر می‌شوند و در مدارس غیرانتفاعی تدریس می‌کنند و معلمان کم‌حوصله‌تر یا کم‌تجربه‌تر به مدارس دولتی ارزان‌تر راه خواهند یافت.

اقتصاددان: روزنامه فرهیختگان در گزارشی که به مشکلات آموزش و پرورش اختصاص دارد نوشت: بسیاری از همین معلمان نیز دچار معضلات کاری مثل قراردادی بودن و رسمی نشدن و همچنین شلوغ بودن بیش از حد کلاس‌ها و مهم‌تر از همه تغییرات ارزشی حوزه آموزش می‌شوند.

پیش از این معلم اگر به دانش‌آموز سخت می‌گرفت، از سوی خانواده دانش‌آموز تشویق می‌شد. حالا کار به جایی رسیده که دوره کودک‌سالاری است و والدین انگار قصد دارند با نمرات فرزندان خود پز بدهند و در نتیجه معلمان باید پاسخگوی کم‌کاری دانش‌آموز و بی‌توجهی او به درس‌ها و نمرات ضعیفش هم باشند.

شاید راحت‌ترین کار این باشد که به همه نمره بالا بدهی و والدین را راضی نگه داری. اینها بخشی است از همان قصه عدم عدالت آموزشی که حل کردنش هزینه‌های سنگینی دارد و دولت‌ها به‌آرامی درحال شانه خالی کردن از زیر آن هستند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....