تاریخ انتشار : جمعه 16 اردیبهشت 1401 - 19:37
کد خبر : 86770

معرفی رکورددار رشد قیمت خودرو در یک ماه گذشته + نمودار

معرفی رکورددار رشد قیمت خودرو در یک ماه گذشته + نمودار

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که طی یکماه گذشته (۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت) بازار رشدی یک تا ۱۰ میلیون تومان در بازار داشته؛ البته این رشد شامل خودروهای که به تازگی قیمت مدل ۱۴۰۱ اعلام شده اند نمی شود. اقتصاددان: نوسان قیمت دلار از یک سو و انتظار برای شنیدن خبرهای مثبت

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که طی یکماه گذشته (۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت) بازار رشدی یک تا ۱۰ میلیون تومان در بازار داشته؛ البته این رشد شامل خودروهای که به تازگی قیمت مدل ۱۴۰۱ اعلام شده اند نمی شود.

اقتصاددان: نوسان قیمت دلار از یک سو و انتظار برای شنیدن خبرهای مثبت از مذاکرات هسته ای عواملی هستند که موجب شده تا طی هفته های اخیر شاهد رشد قیمت عجیب خودرو در بازار باشیم. به این عوامل می توان عنوان خودرو مدل ۱۴۰۱ را نیز اضافه کرد، عاملی که بیش از سالهای قبل بر بازار خودرو اثر گذشت، بطوریکه با اعلام قیمت های جدید بسیاری از خودروها افزایش های عجیب بیش از ۱۰ میلیون را تجربه کردند.

اما در یکماه اخیر در میان محصولات ایران خودرو و سایپا کدام خودروها بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند؟ رصد بازار نشان دهنده آن است در مدت زمان مورد بررسی «کوییکR»، «ساینا» و « پژو ۲۰۷ دنده ای» بیشترین رشد قیمت را داشته اند و یک ماه پس از آغاز رسمی معامله خودرو قیمت مدل ۱۴۰۱ دو خودرو «شاهین» و «راناپلاس» هم تعیین شد.

براساس ارزیابی بازار خودرو در مدت زمان مورد بررسی «کوییکR» با افزایش ۱۰ میلیونی بیشترین رشد قیمت را از آن خودر کرد و قیمت این خودرو که قرار بود در رده خودروهای ارزان قیمت باشد به ۲۲۸ میلیون تومان رسید. از سوی دیگر «ساینا» و « پژو ۲۰۷ دنده ای» با رشد ۹ میلیونی در بازار در جایگاه بعدی افزایش قیمت در بازار قرار گرفته اند. بر اساس ارزیابی بازار قیمت ساینا در مدت زمان مورد بررسی به ۲۱۳ میلیون تومان رسید و « پژو ۲۰۷ دنده ای هم در بازار ۳۹۵ میلیون تومان دست به دست شد.

خودروهای تازه قیمت خورده

همه ساله و با ورود به سال جدید خودروسازان اقدام به اعلام قیمت های جدید خودروهای تولیدی خود می کنند و این افزایش هرچند در سالهای گذشته افزایشی ۳ تا ۴ میلیونی بود، اما امسال مدل های جدید تا ۱۹ میلیون هم در بازار افزایش قیمت داشتند که در نوع خود بی سابقه است.

براساس ارزیابی بازار مدل ۱۴۰۱ شاهین اوایل هفته جاری قیمت خودرو و در بازار ۳۷۵ میلیون تومان دست به دست شد قیمتی که از افزایش ۱۹ میلیونی این خودرو حکایت دارد. از سوی دیگر رانا پلاس هم با رشد ۱۷ میلیونی با مدل ۱۴۰۱ راهی بازار شد و ۳۵۰ میلیون تومان دست به دست شد.

 معرفی رکورددار رشد قیمت خودرو در یک ماه گذشته + نمودار

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....