تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 - 11:21
کد خبر : 128692

مسوولیت کنترل نرخ‌ها از اتاق اصناف سلب می‌شود

مسوولیت کنترل نرخ‌ها از اتاق اصناف سلب می‌شود

«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم: اقتصاددان: بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.در این

«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم:

اقتصاددان: بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.در این بررسی تاریخی برخی موضوعات، نهادها و اشخاص به صورت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.

در سال ۱۴۰۲، اقتصادنیوز در نیم‌قرن با اقتصاد ایران با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های ۱۳۵۳، ۱۳۶۳، ۱۳۷۳، ۱۳۸۳ و ۱۳۹۳ تقدیم مخاطبان می‌شود.

۲۳ خرداد ۱۳۵۳؛ ایران با هوشیاری مراقب تحولات قیمت طلا است

محافل پولی و بانکی ایران و بازار آزاد طلا امروز بدون هیچ نوع انعکاسی تصمیمات اصولی وزیران دارایی کشورهای صنعتی جهان را درباره نقش آینده طلا در سیستم پولی بین‌المللی دنبال کردند.

قیمت طلا در بازار آزاد امروز نیز مثل روزهای قبل با نوسان مختصری در مثقالی ۱۷۱ تومان معامله شد. نرخ سکوکات تغییری نکرد و قیمت پهلوی کماکان ۲۸۵ تومان، نیم پهلوی ۱۴۳ تومان و ربع پهلوی ۷۴ تومان بود. قیمت طلا در بورس لندن هر اونس ۱۵۶ دلار است.

این محافل در عین آرامش، با هوشیاری اوضاع و احوال این فلز گرانبها را زیر نظر دارند و منتظرند تا نتیجه مذاکرات اکافه که در آینده نزدیکی در بانکوک تشکیل می‌شود، روشن گردد.

پیش‌بینی میشود سرنوشت نقش طلا در سیستم پولی بین‌المللی در روزهای آخر سپتامبر (اواخر شهریور) که گزارش کمیته‌های ۲۰ و ۳۰ به مجمع عمومی صندوق بین‌المللی پول داده خواهد شد، روشن شود.

مسوولیت کنترل نرخ‌ها از اتاق اصناف سلب می‌شود

با واگذاری کلیه وظایف و اختیارات وزیر و وزارت کشور در مورد قانون نظام صنفی به وزیر و وزارت بازرگانی و همچنین واگذاری ریاست هیات عالی نظارت بر اتاق‌های اصناف به وزیر بازرگانی که در لایحه قانونی تاسیس وزارت بازرگانی تصمیم مربوط بدان‌ها فاش شد، بررسی‌های دولت در تجدیدنظر کامل در مسائل و شیوه های قیمت و قیمت‌گذاری عمده فروشی و خرده‌فروشی و همچنین نظارت صحیح بر اجرای قیمت‌ها طی یکی دو هفته آینده وارد مرحله عمل و جدی خواهد شد.

واگذاری اختیارات قانونی وزیر کشور به وزیر بازرگانی و تمرکز مرکز جدید التاسیس بررسی قیمت‌ها در وزارت بازرگانی نخستین قدم‌های اساسی در این زمینه بود و آنچه اینک باقی می‌ماند، تعیین تکلیف وظایف و نقش های اتاق اصناف است.

۲۳ خرداد ۱۳۷۳؛ ایران و قطر کمیته فنی برای بهره‌برداری از مخزن مشترک تشکیل می‌دهند

مهندس آقازاده، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار رسمی خود از قطر با «شیخ عبدا… بن خلیفه آل‌ثانی» وزیر کشور قطر دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این ملاقات درباره همکاری‌های موجود میان جمهوری اسلامی ایران و قطر و راه‌های توسعه آن، مسائل منطقه‌ای و برخی موضوعات مورد اهتمام دو کشور، بحث و تبادل‌نظر شد.

آقازاده و هیات همراه همچنین از طرح صنایع گاز شمال قطر واقع در منطقه «رس لفان» دیدن کرده و از نزدیک در جریان پیشرفت کار و تاسیسات موجود در منطقه قرار گرفتند. طرفین در این ملاقات توافق کردند، اولین نشست مشترک کمیته فنی و کارشناسی مشترک دو کشور ماه آینده در تهران برگزار شود.

همچنین براساس یادداشت تفاهم امضاشده، دو کشور توافق کردند کمیته مشترک فنی به تناوب در تهران و دوحه تشکیل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....