تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1399 - 11:42
کد خبر : 37073

مراقب کلاهبرداران آنلاین در حراج‌های روز پدر باشید

مراقب کلاهبرداران آنلاین در حراج‌های روز پدر باشید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در آستانه فرارسیدن روز پدر بر مراقبت کاربران فضای مجازی در پیشگیری از کلاهبرداری‌های آنلاین تأکید کرد. پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ احسان آنقی با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بسیاری از

news 23 اقتصاددان نوشته
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در آستانه فرارسیدن روز پدر بر مراقبت کاربران فضای مجازی در پیشگیری از کلاهبرداری‌های آنلاین تأکید کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ احسان آنقی با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بسیاری از کاربران با توجه به محدودیت‌های زمانی و مکانی تلاش می‌کنند که با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و استفاده از فضای مجازی، هدیه موردنظر خود را برای پدر یا همسر خویش تهیه کنند.

وی با تأکید بر ضرورت مراقبت کاربران فضای مجازی در هنگام استفاده از سایت‌ها و کانال‌ها و صفحات فروش کالا در شبکه‌های اجتماعی گفت: مهم‌ترین نکته در خرید از سایت‌های فروشگاهی، اعتبارسنجی آن‌ها با بررسی نماد اعتماد الکترونیکی و پیگیری میزان رضایت مشتریانی است که قبلاً اقدام به خرید از درگاه آن سایت، کانال یا فروشگاه اینترنتی کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: عدم واریز هرگونه وجه به عنوان بیعانه و عدم اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی به خصوص در خرید از سایت‌های درج آگهی و صفحات و کانال‌های فعال و پرمخاطب، یکی دیگر از نکاتی است که به منظور پیشگیری از بروز کلاهبرداری های احتمالی بایستی موردتوجه قرار گیرد.

سرهنگ آنقی با تأکید بر توجه به آدرس اینترنتی درگاه‌های بانکی، لزوم واردکردن آدرس‌ها به صورت دستی و عدم جست‌وجو صفحه موردنظر در موتور جست‌وجوگر گوگل و دیگر توصیه‌های کارشناسان پلیس در خریدهای اینترنتی بیان داشت: این پلیس آمادگی لازم جهت رسیدگی به شکایت همشهریان عزیز و بررسی گزارش‌های مردمی واصله به پایگاه پلیس فتا را دارد و هم‌وطنان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir به کارشناسان پلیس فتا در مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

ت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....