تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1402 - 19:09
کد خبر : 152702

مخبر: واردات برنج خارجی همچنان ممنوع است

مخبر: واردات برنج خارجی همچنان ممنوع است

اقتصاددان :  معاون اول رئیس جمهور گفت: تا زمانی که برنج کشاورزان داخلی در انبار‌ها ذخیره شده است، همچنان باید از ثبت سفارش و واردات این محصول جلوگیری شود. جلسه بررسی مسائل برنج و شالیکاران استان‌های شمالی کشور با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار و مقرر شد با همکاری و هماهنگی بانک

اقتصاددان :  معاون اول رئیس جمهور گفت: تا زمانی که برنج کشاورزان داخلی در انبار‌ها ذخیره شده است، همچنان باید از ثبت سفارش و واردات این محصول جلوگیری شود.

جلسه بررسی مسائل برنج و شالیکاران استان‌های شمالی کشور با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار و مقرر شد با همکاری و هماهنگی بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی و ایجاد خط اعتباری و ارائه مشوق‌های لازم از جمله تسهیلات بانکی برای شرکت‌های بزرگ زنجیره ای، برنج انبار‌های استان‌های شمالی کشور در اسرع وقت خریداری شود.

مخبر در این جلسه که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استانداران مازندران، گیلان و گلستان برگزار شد، تصریح کرد: پس از خرید برنج کشاورزان استان‌های شمالی، هر چه سریعتر کارگروهی با حضور یک نماینده از استانداران شمالی کشور برای بررسی وضعیت تولید برنج و نیاز مصرف سرانه داخلی و برنامه ریزی آتی در خصوص این محصول تشکیل شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر حمایت از محصولات تولیدی کشاورزان استان‌های شمالی کشور افزود: تا زمانی که برنج کشاورزان داخلی در انبار‌ها موجود و ذخیره شده است، همچنان از ثبت سفارش و واردات این محصول جلوگیری شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز با ارائه گزارشی در خصوص کاهش ۴۲ درصدی واردات برنج در ۹ ماهه سال جاری به نسبت سال گذشته و جلوگیری از ثبت سفارش واردات پس از دستور معاون اول رئیس‌جمهور در تابستان، بر حمایت همه جانبه از برنج تولید داخل و زمینه سازی برای ایجاد بازار‌های صادراتی تأکید کرد.

همچنین در این جلسه استانداران استان‌های شمالی کشور گزارشی از ظرفیت برنج تجاری (طارم و هاشمی) و انواع برنج پرمحصول، سرانه مصرف برنج در استان‌های خود و کشور، هزینه تمام شده تولید برنج، میزان تولید برنج در سه استان شمالی کشور و میزان موجودی و ذخیره برنج در انبار‌ها ارایه و بر ضرورت خریداری هر چه سریعتر محصول برنج کشاورزان استان‌های شمالی کشور تاکید کردند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....