تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 فروردین 1401 - 15:33
کد خبر : 82211

ماه فرار سهامداران از بورس

ماه فرار سهامداران از بورس

شهریور ماه سال گذشته ماه نزول بازار سهام و ماه خروج سهامداران از بورس بود. اقتصاددان: سال ۱۴۰۰ با نزول بورس و خروج پول حقیقی همراه بود. این روند تا پایان بهار ادامه داشت. تنها در تیرماه بود که مجموع تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بورس مثبت شد و شاهد ورود پول حقیقی به بازار

شهریور ماه سال گذشته ماه نزول بازار سهام و ماه خروج سهامداران از بورس بود.

اقتصاددان: سال ۱۴۰۰ با نزول بورس و خروج پول حقیقی همراه بود. این روند تا پایان بهار ادامه داشت. تنها در تیرماه بود که مجموع تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بورس مثبت شد و شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم.

ماه خروج

با شدت گرفتن روند نزولی قیمت‌ها از شهریور ماه بسیاری از سهام‌داران از بازار خارج شدند به طوری که خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در شهریور ۸ هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان بود. این روند در ماه‌های بعدی نیز ادامه یافت و مجموع تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار در تمامی ماه‌های بعدی سال منفی بود. پس از شهریور، ماه‌های بهمن، اردیبهشت، فروردین و آبان بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

رکورد خروج پول

بیشترین خروج پول حقیقی در سال ۱۴۰۰، روز ۸ شهریورماه ثبت شد. در این روز هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. روزهای ۲۱ شهریور و ۱۷ بهمن نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین خروج پول حقیقی در سال گذشته قرار دارندکه به ترتیب هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان و هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان خروج سرمایه را ثبت کردند.

۹ آبان، ۳۰ شهریور و ۲۰ مهر در رتبه‌های بعدی بیشترین خروج پول حقیقی قرار دارند.

 ماه فرار سهامداران از بورس

رکورد ورود پول

بیشترین ورود پول حقیقی در سال گذشته، روز ۱۰ شهریورماه ثبت شد. در این روز ۸۵۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. روزهای ۲۴ مهر و ۸ خرداد ماه نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین ورود پول حقیقی در سال گذشته قرار دارند.

 ماه فرار سهامداران از بورس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....