تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 20:13
کد خبر : 134819

ماجرای شایعه اخراج پزشکان چه بود؟

ماجرای شایعه اخراج پزشکان چه بود؟

اقتصاددان :   وزیر بهداشت در واکنش به انتشار برخی اخبار درباره بازنشستگی اجباری و اخراج تعدادی از پزشکان و تغییر در آیین‌نامه بازنشستگی اعضای هیات علمی گفت:این موضوع صحت ندارد وتغییری هم در آیین‌نامه ایجاد نشده است.  بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد انتشار برخی اخبار درباره اخراج بیش از

اقتصاددان :   وزیر بهداشت در واکنش به انتشار برخی اخبار درباره بازنشستگی اجباری و اخراج تعدادی از پزشکان و تغییر در آیین‌نامه بازنشستگی اعضای هیات علمی گفت:این موضوع صحت ندارد وتغییری هم در آیین‌نامه ایجاد نشده است.

 بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد انتشار برخی اخبار درباره اخراج بیش از صد نفر از پزشکان گفت: چنین اتفاقی رخ نداده و بازنشستگی اجباری و اخراج تعدادی از پزشکان صحت ندارد.

ماجرای شایعه اخراج پزشکان چه بود؟

اخیرا در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها اخباری درباره اخراج یا بازنشستگی اجباری بیش از ۱۰۰ نفر از پزشکان منتشر شد. روزنامه هم‌میهن نیز با انتشار مطلبی با عنوان بازنشستگی اجباری و اخراج بیش از ۱۰۰ پزشک، تاکید کرده بود که طبق قانون تا زمانی که فرد بخواهد می‌تواند فعال باشد و کار کند، حتی اگر زمان بازنشستگی او رسیده باشد. ماجرا، اما به اینجا محدود نمی‌شود و در کنار این برخوردها، به تعدادی از بازنشسته‌ها اجازه ورود به بیمارستان را هم نداده‌اند.

مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران نیز مدتی بعد از انتشار این اخبار در واکنش به موضوع؛ از عدم موضع گیری وزارت بهداشت نسبت به این موضوع انتقاد کرده بود.

در این میان اخباری نیز درباره تغییر در آیین نامه استخدام و بازنشستگی اعضای هیات دانشگاه های پزشکی مطرح شد که البته وزیر بهداشت آن را رد کرد.

تغییری در آیین نامه استخدام و بازنشستگی اعضای هیات علمی ایجاد نشده است

وزیر بهداشت در باره این موضوع گفت: هیچ تغییری در آیین نامه استخدام و بازنشستگی اعضای هیات علمی ایجاد نشده است.

وی گفت: اقدامات براساس آیین نامه انجام می شود و خارج از آن نیست.

وی با اشاره نشست خود با انجمن‌های علمی گروه پزشکی و مطالبی که در این نشست درباره اخراج بیش از صد نفر از پزشکان مطرح شد هم تصریح کرد: در این جلسه معاون آموزشی وزارت بهداشت هم اعلام کرد چنین اتفاقی رخ نداده است.

پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت نیز اخیرا در واکنش به شایعه تغییر روند بازنشستگی اساتید علوم پزشکی گفته بود که ضوابط بازنشستگی استادان دانشگاه های علوم پزشکی به گونه‌ای تدوین شده که امکان اعمال سلیقه در آن وجود ندارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....