تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردین 1403 - 14:22
کد خبر : 161845

قیمت واقعی دلار چقدر است؟

قیمت واقعی دلار چقدر است؟

یک کارشناس بازار ارز می‌گوید: واقعیت این است که ارزش دلار روی کاغذ ۵۳ هزار تومان است نه بیشتر! البته بازار می‌تواند با هیجان به ۶۰ هزار تومان هم برسد، اما ارزش ذاتی همان ۵۳ هزار تومان است. قیمت دلار از ابتدای سال ۱۴۰۲ در محدوده قیمتی ۴۸ تا ۵۱ هزار تومان نوسانات اندکی داشت

یک کارشناس بازار ارز می‌گوید: واقعیت این است که ارزش دلار روی کاغذ ۵۳ هزار تومان است نه بیشتر! البته بازار می‌تواند با هیجان به ۶۰ هزار تومان هم برسد، اما ارزش ذاتی همان ۵۳ هزار تومان است.

قیمت دلار از ابتدای سال ۱۴۰۲ در محدوده قیمتی ۴۸ تا ۵۱ هزار تومان نوسانات اندکی داشت و بازار این نوسانات کم و خنثی بودن را مدیون سیاست ارزپاشی بود، همان سیاستی که فقط توانست قیمت دلار را تا پایان انتخابات نمایندگان مجلس فریز کند و پس از آن شاهد بودیم که بازار چگونه مسیر حرکتی خود را تغییر داد. حال این پرسش مطرح می‌‎شود که آیا این افزایش ادامه خواهد داشت یا خیر؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد ۲۴  ، سجاد بوربور، کارشناس بازار ارز، درخصوص سرنوشت قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ می‌گوید: واقعیت این است که ارزش دلار روی کاغذ ۵۳ هزار تومان است نه بیشتر! البته بازار می‌تواند با هیجان به ۶۰ هزار تومان هم برسد، اما ارزش ذاتی همان ۵۳ هزار تومان است. اگر بازار هیجان ‎زده نمی‌شد قیمت در همان حدود باید ثابت می‌ماند، چون نقدینگی که سوخت حرکت دلار است تکان نخورده پس قرار نیست که نرخ دلار افزایش یابد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....