تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اسفند 1402 - 19:43
کد خبر : 159751

پیش‌بینی کیهان از قیمت دلار

قیمت طلا و سکه آب رفت

قیمت طلا و سکه آب رفت

امروز یکشنبه هم‌زمان با برگزاری نخستین حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا ایران قیمت سکه امامی کاهشی شد؛ قیمت طلا ۱۸ عیار هم ثابت ماند. دراین‌ میان پیش‌بینی کیهان از قیمت دلار مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته بود. اقتصاددان: در معاملات امروز (یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران،

امروز یکشنبه هم‌زمان با برگزاری نخستین حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا ایران قیمت سکه امامی کاهشی شد؛ قیمت طلا ۱۸ عیار هم ثابت ماند. دراین‌ میان پیش‌بینی کیهان از قیمت دلار مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته بود.

اقتصاددان: در معاملات امروز (یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به نرخ ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلار نیز به نرخ ۳۹ هزار و ۸۶۴ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۵۳۰ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۳ هزار و ۲۱۷ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۶۸۷ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز با ثبات ۱۰ هزار و ۸۵۴ تومان است.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

همچنین در صرافی ملی هم امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۴۹۱ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۶۵ تومان و قیمت فروش یورو ۴۶ هزار و ۵۳۰ تومان بوده است

قیمت دلار در بازار ارز هرات امروز یکشنبه ۱۳ اسفند
در کنار بازار رسمی، بنا بر ادعای معامله‌گران بازار ارز هرات امروز با ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه بر روی ۵۸ هزار و ۴۵۰ تومان قرار گرفت. این قیمت در حالی است که روز گذشته قیمت دلار در هرات با ۵۸ هزار و ۱۵۰ تومان بسته شده بود.

آخرین قیمت تتر در بازار امروز
فارغ از ارز، امروز در بازار ارزهای دیجیتال قیمت تتر در حول‌وحوش ۵۹ هزار و ۴۸۰ تومان معامله شد که نسبت به نرخ دلار تقریباً مساوی شده است.

پیش‌بینی کیهان از قیمت دلار

یکی از موضوعاتی که امروز مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفته بود در رابطه با پیش‌بینی کیهان از قیمت دلار بود.

کیهان در این‌باره در گزارشی نوشت: «نرخ دلار آزاد در کانال‌های تلگرامی که از دو روز قبل با نرخ‌سازی سوداگران در روز تعطیل(!) به نزدیک ۶۰ هزار تومان رسیده بود، تا عصر دیروز حدود ۱۵۰۰ تومان کاهش یافت و به عدد ۵۸۴۰۰ تومان رسید. همچنین این روزنامه پیش‌بینی کرده با این ورود پرقدرت بازارساز در روزهای آینده، کاهش قیمت ارز روند سریع‌تری به خود بگیرد. طبق این گزارش عده‌ای سوداگر به دنبال نرخ‌سازی برای دلار در هفته گذشته و همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان بودند.»

حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا ایران

از بازار ارز که بگذریم، امروز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه روز مهمی برای بازار سکه بود. آن طور که شواهد نشان می‌دهد حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۱۳ اسفندماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز شد. ماجرای عرضه سکه به ۵۰ روز قبل بر می‌گردد.

محمد رضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در ۲۴ دی‌ماه گفته بود که سکه جدید بدون تاریخ ضرب و با طرح جدید در بازار عرضه خواهد شد و تلاش بانک مرکزی این است که عرضه طلا به بازار هم از طریق ضرب و عرضه سکه جدید و سکه‌های موجود و هم ظرفیت مرکز مبادله ارز و طلا از محل افزایش ذخایر طلا در سال جاری افزایش یابد.

با این‌حال در روزهای اخیر جزئیات جدیدی از این حراج منتشر شد و مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران تأکید کرده سکه‌های عرضه‌شده در حراج روز ۱۳ اسفندماه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ضرب سال ۱۳۸۶ است و زمان عرضه سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی، متعاقباً و با هماهنگی بانک مرکزی اعلام می‌شود.

علاوه بر این آگهی نخستین جلسه حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادله ارز و طلای ایران و همچنین شیوه‌نامه نحوه برگزاری این حراج منتشر شد و این بار اعلام شد در روز یکشنبه به‌جای سکه تمام قرار است ربع‌سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی است و هر متقاضی مجاز به ثبت سفارش حداکثر ۵ قطعه است.

قیمت طلا و سکه آب رفت

اختلال در حراج ربع سکه/ مردم نگران نباشند

همانطور که گفته شد امروز مرکز مبادله ارز و طلای ایران میزبان خریداران ربع سکه بود اما از همان دقایق نخست شروع حراج، سایت معرفی شده برای حراج سکه با اختلال همراه شد. در همین رابطه اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفته این اتفاق به دلیل ازدحامی در سامانه برای ثبت‌نام و احراز هویت و همچنین ثبت سفارش رخ داده و مردم نگران نباشند و عجله هم نکنند تا پایان امسال حراج سکه تکرار می‌شود و ادامه خواهد داشت و در روزهای آینده آگهی بعدی برای حراج دوم را منتشر می‌کنیم.

طلا ۱۸ عیار ارزان شد/ سکه عقب نشینی کرد

با تمام این اوصاف، بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت طلای جهانی روز گذشته با ۲۰۸۳ دلار به کار خود پایان داد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار داخلی ایران صعودی شد. در همین رابطه سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۲ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل کاهش را نشان می دهد. البته لازم به ذکر است که این فلز گران‌بها در این سایت تا سطح ۳ میلیون و ۲۶ هزار تومان هم بالا رفته بود.

از بازار طلا که بگذریم، قیمت سکه امامی در سایت اتحادیه امروز با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی با ۳۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به فروش رسید. البته روز گذشته این فلز گران بها تا ۳۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بالا رفته بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....