تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 - 22:19
کد خبر : 143118

قربانیان اصلی درگیری حماس و رژیم صهیونیستی کیست ؟ 

قربانیان اصلی درگیری حماس و رژیم صهیونیستی کیست ؟ 

مهدی ثالثی عضو با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : صبح امروز جمعه ۲۱ مهرماه ارتش اسرائیل طی یک بیانیه از ۱/۵ میلیون نفر ساکنین غزه خواست ظرف مدت ۲۴ ساعت بایستی غزه شمالی را ترک و به غزه جنوبی بروند. سازمان ملل از دولت اسرائیل خواسته از این اقدام به دلیل بروز فاجعه انسانی

مهدی ثالثی عضو با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :

صبح امروز جمعه ۲۱ مهرماه ارتش اسرائیل طی یک بیانیه از ۱/۵ میلیون نفر ساکنین غزه خواست ظرف مدت ۲۴ ساعت بایستی غزه شمالی را ترک و به غزه جنوبی بروند.
سازمان ملل از دولت اسرائیل خواسته از این اقدام به دلیل بروز فاجعه انسانی خود داری کند . از طرفی حماس هم از ساکنین خواسته به بیانیه صهیونیست ها بی اعتناء باشند.
بیانیه ارتش اسرائیل از ۳ حال خارج نیست یا به دنبال جنگ روانی و تضعیف موقعیت حماس نزد ساکنین غزه است و یا می خواهد بعد از تخلیه ساکنین غزه اقدام به حمله از طریق نیروی زمینی کرده و با دسترسی به تمامی کانال های زیر زمینی ، حماس را نابود کند و یا این سناریو را قوی می کند صهیونیست ها از روزهای قبل خبر از عملیات حماس داشته و علاوه بر نابودی حماس به دنبال اهدافی دیگری فراتر از دستاوردهای نظامی که یکی از این اهداف می تواند پایان دادن به اختلافات داخلی بویژه با دیوان عالی در خصوص اصلاحات قضایی که اتفاقا با استقبال مردم اسرائیل هم مواجه شده و نتانیاهو در صدد انحراف این خواسته و سایر اصلاحات مورد خودش و حزب متبوعش که حزب راست گرای لیکود است می باشد .
به هر حال این روزها هم برای اسرائیل بویژه نتانیاهو و هم برای جبهه مقاومت خیلی مهم است .
علیرغم تلاش هاو رایزنی های سازمانها و دولت های مختلف برای ایجاد یک راه حل مسالمت آمیز و پایان دادن به درگیری های حماس و رژیم صهیونیستی تاکنون به نتیجه نرسیده و وزارت امور خارجه ایران هم اعلام نموده در صورت تشدید درگیری ها و حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه ، احتمال گشودن جبهه های جدید بر علیه رژیم صهیونیستی وجود دارد .
اظهارات و موضع گیری های موافقین و مخالفین رژیم صهیونیستی نه تنها امیدها را برای فروکش کردن درگیری ها و جلوگیری از کشتار مردم مظلوم نوار غزه کم رنگ تر نکرده ، بلکه این گمانه را تقویت می کند روند فعلی موافق نظر برخی کشورهای ثالثی هستند که به دنبال منافع خود بوده و قربانیان اصلی این درگیری ها مردم مظلوم غزه و سایر فلسطینی هایی هستند که هم سرزمینشان غصب شده و هم جان و مال آنها به گروگان گرفته شده است .

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....