تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402 - 12:31
کد خبر : 150977

قادری: هزینه‌ها و درآمدها در بودجه واقعی دیده شده است

قادری: هزینه‌ها و درآمدها در بودجه واقعی دیده شده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ جبران کسری تراز عملیاتی است، گفت که دولت واقع بینانه بودجه را تدوین کرده است. به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، جعفر قادری در جلسه علنی امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق کلیات لایحه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ جبران کسری تراز عملیاتی است، گفت که دولت واقع بینانه بودجه را تدوین کرده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، جعفر قادری در جلسه علنی امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ گفت: اینکه دولت قیمت هر بشکه نفت را در بودجه ۶۵ دلار پیش بینی کرده، قیمتی واقعی و منطبق بر نظرات کارشناسی است. همچنین میزان درآمدهای صادراتی نیز نشان می‌دهد دولت با یک رویکرد منطقی هزینه‌ها و درآمدها را پیش‌بینی کرده است.

وی ادامه داد: تلاش دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ جبران کسری تراز عملیاتی است. اگر دولت درآمدهای نفتی را بیشتر از این پیش‌بینی می‌کرد این همه اعتراض نسبت به لایحه وجود نداشت حال اینکه دولت واقع بینانه بودجه را تدوین کرده است.

نماینده شیراز گفت: با نگاه جزیره‌ای نمی‌توان هزینه‌ها را جبران کرد. امروز شرکت بزرگ خاصی برای واگذاری و منابع فراوانی وجود ندارد؛ با توجه به مشکلات موجود در تحقق منابع نفتی، دولت به ناچار تامین هزینه‌ها را از محل پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی در نظر گرفت. ما باید کمک کنیم از محل فرارهای مالیاتی منابع مالیاتی را تامین کنیم.

وی احکام حوزه اشتغال را در بودجه مطلوب خواند و افزود: درخصوص نرخ گندم و یارانه آن می‌توانیم با کنترل اتباع غیرمجاز از طریق سامانه‌های پیش‌بینی شده مشکلات را مرتفع کنیم. در خصوص برخی نگرانی‌ها در مورد افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان، به نظر می‌رسد این ۱۸ درصد مازاد بر منابع پیش‌بینی شده در همسان‌سازی است و بازنشستگان از این بخش نگران نباشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....