تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 19:56
کد خبر : 149106

فقط ۶ درصد از خانه‌ها بیمه آتش‌سوزی دارند

فقط ۶ درصد از خانه‌ها بیمه آتش‌سوزی دارند

طرح کروکی آنلاین به‌زودی کلید می‌خورد رئیس کل بیمه مرکزی ایران، به مناسبت هفته بیمه، با حضور در استان‌های مختلف با فعالان بیمه این استان‌ها دیدار کرد و به بررسی موضوعات مهم صنعت بیمه پرداخت. با نزدیک شدن به ۱۳ آذر ماه، روز بیمه، رئیس کل بیمه مرکزی ایران با حضور در استان‌های گوناگون، در

طرح کروکی آنلاین به‌زودی کلید می‌خورد

رئیس کل بیمه مرکزی ایران، به مناسبت هفته بیمه، با حضور در استان‌های مختلف با فعالان بیمه این استان‌ها دیدار کرد و به بررسی موضوعات مهم صنعت بیمه پرداخت.

با نزدیک شدن به ۱۳ آذر ماه، روز بیمه، رئیس کل بیمه مرکزی ایران با حضور در استان‌های گوناگون، در همایش‌های گرامیداشت هفته بیمه شرکت کرد و در این همایش‌ها به موضوعات مهم در صنعت بیمه کشور پرداخت. آغاز به کار پروژه کروکی آنلاین، حذف عوارض تحمیلی بر صنعت بیمه، لزوم طراحی بیمه‌نامه‌های بومی متناسب با وضعیت و ویژگی‌های جغرافیایی هر استان، از مهم‌ترین مواردی بود که علی استادهاشمی در دیدارها به آنها اشاره کرد.

رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه توسط بیمه مرکزی

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،   در نخستین روز از هفته بیمه، استادهاشمی به استان سمنان سفر کرد و در همایش گرامیداشت این هفته که با حضور مقامات این استان برگزار شد، اعلام کرد که پروژه کروکی آنلاین، به زودی کلید خواهد خورد. وی با اعلام این خبر تاکید کرد: «پیرو دستور وزیر اقتصاد، در  نشستی با سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا، زمان بندی عملیاتی کردن این پروژه بررسی شد و امیدوارم این طرح ملی که بیانگر تلفیق تجربه و فناوری‌های نوین است تا ۱۳ آذر، روز بیمه اجرایی شود.»

وی همچنین اضافه کرد: «کروکی آنلاین پروژه مشترک بیمه مرکزی و پلیس راهور است که مهترین مزایای آن تسریع در ترسیم کروکی، کاهش تقلب و تخلف صرفه جویی در مصرف کاغذ و جلوگیری از مفقود شدن کروکی و دیگر مشکلات است.»

استادهاشمی در این مراسم، تدوین نظام رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه و زیر مجموعه‌های آنها را از اقدامات مهم بیمه مرکزی دانست و تصریح کرد: «در این طرح، شرکت‌های بیمه از نظر پرداخت خسارت، اندازه شرکت، میزان سرمایه‌گذاری، توانگری مالی، رضایت‌مندی ذینفعان، حاکمیت شرکتی و … رتبه‌بندی می‌شوند و شرکت‌هایی که رتبه لازم را کسب نکنند، از حضور در مناقصات بزرگ جا می‌مانند و شرکت‌های برتر می‌توانند از اختیار عمل بیشتری در رعایت حد نصاب مندرج در برخی آیین‌نامه‌ها بهره‌مند شوند.»

صنعت بیمه از پرداخت عوارض به دولت معاف شد

رئیس کل بیمه مرکزی در دومین روز از هفته بیمه نیز در جمع فعالان صنعت بیمه استان همدان حاضر شد و از حذف عوارض تحمیلی بر صنعت بیمه گفت. وی در این مراسم توضیح داد: «با تلاش‌های بیمه مرکزی، بند الف تبصره ۱۰ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲ مبنی بر پراخت ۶۰۰ میلیارد تومان از حق بیمه شخص ثالث به خزانه‌داری کشور، در لایحه بودجه سال آینده حذف شد.»

وی همچنین با تاکید بر حفظ منابع مالی صنعت بیمه، اظهار کرد: «کارکرد اصلی صنعت بیمه، پرداخت به موقع خسارت به زیان‌دیدگان است و منابع مالی که در اختیار دارد، ذخایری است که برای پرداخت خسارت و سررسید بیمه‌نامه‌های بلند‌مدتی چون بیمه‌های زندگی باید نزد بیمه گران محفوظ بماند.»

چند درصد از خانه‌ها بیمه آتش‌سوزی دارند؟

استادهاشمی در ادامه سفرهای استانی خود، با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز دیدار و اعلام کرد که فرهنگسازی از اولویت‌های اصلی بیمه مرکزی ایران است. وی در این باره توضیح داد: «هدف صنعت بیمه حمایت از هموطنان در هنگام بروز حوادث است و اگر ما بتوانیم با فرهنگسازی، بیمه را به یکی از نیازها و دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل کنیم، رسالت واقعی خود را انجام داده‌ایم.»

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین با یادآوری حادثه دلخراش پلاسکو، تصریح کرد: «در زمان بروز این حادثه بسیاری از مردم و کسبه احساس خطر کردند و تمایل به خرید بیمه‌نامه آتش‌سوزی در آن دوران افزایش یافت. اما به مرور زمان مجدد بیمه آتش‌سوزی به دست فراموشی سپرده شد. به گونه‌ای که طبق آمار در حال حاضر فقط ۶ درصد منازل مسکونی تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی هستند.»

استادهاشمی همچنین از صنعت بیمه به عنوان صنعتی کار آفرین نام برد و خاطرنشان کرد که این صنعت نه تنها از بودجه دولت استفاده نمی‌کند، بلکه با ایجاد فضای کار برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر توانسته گام موثری در راستای ایجاد اشتغال بردارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بهنام دوشنبه , ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳

خوب

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....