تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 17:34
کد خبر : 73023

فرهنگ سازی از تکنولوژی مهمتر است

فرهنگ سازی از تکنولوژی مهمتر است

بیش از نیم قرن که از تولید خودرو در ایران می گذرد، هنوز هم ما ایرانی ها گاهی سه سرنشین در جلو و بیش از سه سر نشین در عقب سوار خودرو می شویم. اقتصاددان: احساس ناخوشایندی که نشستن بین راننده و مسافر جلو وجود داشت تا سالها با ما خواهد ماند. اما حالا به

بیش از نیم قرن که از تولید خودرو در ایران می گذرد، هنوز هم ما ایرانی ها گاهی سه سرنشین در جلو و بیش از سه سر نشین در عقب سوار خودرو می شویم.

اقتصاددان: احساس ناخوشایندی که نشستن بین راننده و مسافر جلو وجود داشت تا سالها با ما خواهد ماند.
اما حالا به مدد کرونا تا حدودی سه سرنشین و یک راننده دارد جا می افتد.

هر پدیده نو ظهوری نیازمند ان است که از میان بی نهایت رفتار ممکن، بهترین رفتارها شناسایی و نهادینه شود.
تاکسی های اینترنتی آمدند اما رفتارهای زیادی باید در خصوص آنها اصلاح شود؛

_ اگر میخواهید تنهایی مسیری را طی کنید، اجازه بدهید بصورت اشتراکی، راننده مسافران هم مسیر را سوار و کرایه آنها را بین شما و خودش نصف کند. با این کار هم هزینه شما کاهش خواهد یافت و هم درآمد راننده افزایش می یابد(برد_برد).
از سوی دیگر با کاهش خودروهای تک سرنشین به کاهش ترافیک کمک خواهید کرد.
_گاهی مجبورید فرزندانتان را به مدرسه برسانید و در این حال در اوج تقاضاهای سفر برخی همشهریان قادر به پیدا کردن تاکسی اینترنتی نیستند. شما میتوانید با قبول سفر اشتراکی با فرزند راننده، نیم بها هزینه پرداخت کنید و براحتی و به موقع به کارتان برسید.
_گاهی رفتن به آنطرف خیابان بصورت پیاده برای شما چند ثانیه طول می کشد، اما این کار برای یک خودرو ممکن است چند ده دقیقه طول بکشد. اگر عذر موجهی ندارید برای صرفه جویی در وقت خودتان هم که شده، با راننده همکاری کنید و محل سوار شدنتان را با موقعیت خودرو اصلاح کنید. در پیاده شدن هم همین کار گاهی چند ده دقیقه در وقت شما صرفه جویی می کند.
_به مسافران اجازه دهید یکی از گزینه های موسیقی، رادیو و یا خاموش کردن دستگاه رادیو پخش را انتخاب کند. چون وقتی مسافر سوار کردید، دیگر وسیله شما شخصی نیست.
_اگر روزانه از تاکسی های اینترنتی استفاده می کنید برای کاهش زمان جستجو و نیز کاهش هزینه سفر با رانندگانی که محل کار و محل زندگیشان با شما نزدیک است، هماهنگ شوید و بدون پرداخت کمیسیون و در سریعترین زمان به محل کارتان برسید.
_برخی از کسانی که در تاکسی های اینترنتی فعالیت می کنند، تحصیلات عالی دارند. سعی کنید شخصیت آنها را حفظ کنید
_در تعیین مسیر از مسافران کمک بگیرید. آنها هر روزه از این مسیر تردد می کنند و مسیرها را بهتر از شما بلد هستند.
_توقع نداشته باشید رانندگان هم همانند شما به حیوانات خانگی علاقمند باشند.

_توقع نداشته باشید مثل باربری، وسایل شما را در طبقات ساختمان بالا بیاورند.
شما موظفید بار خود را در خیابان و کنار خودرو تحویل بگیرید.

_اگر بسته بندی سالم بود، رانند وظیفه ایی در قبال محتویات آن ندارد. چرا که حق ندارد بسته شما را بررسی و باز کند.

_کمیسیون عادلانه نیست و شرکتهای تاکسی اینترنتی حتی از هزینه های رانندگان هم کمیسیون کم می کنند و عملا بجای ۱۵ درصد بیش از ۲۳ درصد کمیسیون می گیرند.

_ برای آدرس دادن از منطقهخیابان کوچه و پلاک استفاده کنید. از کل به جز. اکثر قریب به اتفاق رانندگان کوچه ها و اماکنی را که شما بلدید، بلد نیستند.
_قبل از اینکه درخواست خودرو بدهید آماده باشید. چون آنها بیش از ۴دقیقه وظیفه ندارند منتظر شما باشند.

_غر نزنید و درخواست کشیدن سیگار ندهید. این کار خلاف اخلاق است. چه از طرف راننده و چه از طرف شما.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....