تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 21:31
کد خبر : 153962

در بازار دلار چه خبر است؟

غافلگیری بازار سکه

غافلگیری بازار سکه

قیمت طلا و سکه در بازار امروز یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ ریزش کردند اما قیمت دلار هرات و قیمت حواله درهم صعودی بودند. اقتصاددان: سکه امامی که چند روزی است به صورت هیجانی آرایش صعودی به خود گرفته بود در بازار امروز یکشنبه ۲۴ دی ماه ریزش قابل توجهی را ثبت کرد.طبق اعلام سایت

قیمت طلا و سکه در بازار امروز یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ ریزش کردند اما قیمت دلار هرات و قیمت حواله درهم صعودی بودند.

اقتصاددان: سکه امامی که چند روزی است به صورت هیجانی آرایش صعودی به خود گرفته بود در بازار امروز یکشنبه ۲۴ دی ماه ریزش قابل توجهی را ثبت کرد.طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر در ساعات ابتدای معاملات نقدی امروز این فلز گران بهای داخلی به ۳۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید اما با انتشار سیاست‌های جدید بانک مرکزی در حوزه طلا و سکه جناح افزایشی بازار غافلگیر شدند و قیمت سکه امامی تا ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پایین‌ آمد.

آنطور که رسانه ها اعلام کرده اند محمد رضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی گفته سکه جدیدی در دستور کار است که به بازار عرضه می‌شود؛ سکه‌های جدید بدون تاریخ و بصورت تمام بهار آزادی با طرح جدید ضرب شده است.فرزین همچنین از افزایش عرضه طلا خبر داده و اعلام کرده این افزایش عرضه از طریق ضرب سکه‌های جدید و عرضه سکه‌های قبلی انجام می‌شود.طبق اظهارات فرزین سکه‌های جدید بانک مرکزی با سکه‌های قبلی ضرب شده تفاوت‌هایی دارد و بانک مرکزی توان ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه را دارد.همچنین فرزین از آغاز معاملات شمش طلا از روز چهارشنبه خبر داده و در راین رابطه گفته تصمیم جدید ما این است که از چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران عرضه شود.

البته برخی از معامله گران می گفتند که بازار سکه به اشباع خرید رسیده بود و هر لحظه امکان ریزش قیمت ها بود. برخی هم می گفتند که فرزین از شیوه همتی برای کنترل قیمت ها استفاده کرد. به عقیده دسته ای از تحلیلگران این اقدامات در کوتاه مدت می تواند بر روند قیمت ها اثر گذار باشد اما شرط تداوم اثر گذاری این است که این تزریق به صورت متناسب و با حجم و تایم زمانی بلند انجام شود.

علاوه بر قیمت سکه امروز قیمت طلا ۱۸ عیار هم با ۲ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل ۷ هزار و ۶۰۰ تومان اطلاح شده است.

البته امروز روند قیمت ها در بازار ارز نسبت به بازار طلا و سکه نا متوازن بود.بررسی ها نشان می دهد که نرخ حواله درهم که روز شنبه با ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شده بود امروز هم مانند روزهای گذشته با گپ مثبت بازگشایی شد و به ۱۴ هزار و ۵۷۰ تومان رسید.

طبق ادعای برخی از معامله گران روند صعودی درهم تا نزدیکی ظهر بیش تر شد و نرح حواله به ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید که نرخ برابری آن به دلار در حدود ۵۳ هزار و ۹۹۳ تومان محاسبه شد. لازم به ذکر است که قیمت درهم در زمان تدوین این گزارش در حدود ۱۴ هزار و ۵۳۰ تومان به فروش رسید که نسبت به روز قبل ۳۰ تومان رشد کرده بود.

از بازار درهم که بگذریم، قیمت دلار در هرات روز گذشته با ۵۲ هزار تومان به کار خود خاتمه داد و امروز با ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان فعالیت کاری خود را آغاز کرد و در نیمه ظهر به ۵۲ هزار و ۳۵۰ تومان رسید. البته عصر دلار هرات با ۵۲ هزار تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز ثابت بود.

در تهران هم معامله گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی با ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شده که در مقایسه با دیروز ۱۰۰ تومان افت کرده است. البته عصر امروز قیمت دلار فردایی تا سطح ۵۲ هزار و ۱۵۰ تومان پایین‌آمده بود.

برخی از فعالان بازار می گویند که لازمه اصلاح نرخ دلار این است که نرخ حواله درهم کنترل شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....