تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 فروردین 1402 - 20:07
کد خبر : 123119

علت جمع‌آوری کارت‌های سوخت از پمپ‌بنزین چیست؟

علت جمع‌آوری کارت‌های سوخت از پمپ‌بنزین چیست؟

طرح جمع‌آوری کارت‌های سوخت از جایگاه‌ها از یکشنبه، ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ آغاز شد که این امر باعث ازدحام در برخی از جایگاه‌های سوخت شده است. اسدالله قلی‌زاده، رئیس صنف جایگاه‌داران کشور در این باره به تجارت‌نیوز گفت: هدف از جمع‌آوری کارت‌های سوخت مدیریت عرضه بنزین است. طرح جمع‌آوری کارت‌های سوخت از جایگاه‌ها از این هفته

طرح جمع‌آوری کارت‌های سوخت از جایگاه‌ها از یکشنبه، ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ آغاز شد که این امر باعث ازدحام در برخی از جایگاه‌های سوخت شده است. اسدالله قلی‌زاده، رئیس صنف جایگاه‌داران کشور در این باره به تجارت‌نیوز گفت: هدف از جمع‌آوری کارت‌های سوخت مدیریت عرضه بنزین است.

طرح جمع‌آوری کارت‌های سوخت از جایگاه‌ها از این هفته به اجرا درآمد. این طرح با حواشی زیادی همراه بود و اهداف متفاوتی، از جمله اصلاح قیمت بنزین و سهمیه‌ها، مبارزه با قاچاق و مدیریت مصرف سوخت برای آن بیان شد. اما اصل ماجرا چیست؟

اسدالله قلی‌زاده، رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت کشور، در این باره  توضیح داد: هدف اصلی از جمع‌آوری کارت‌های سوخت ساماندهی و مدیریت عرضه بنزین است. ضمن آنکه از این طریق می‌توان به آمار شفافی از پایش مصرف در مناطق مختلف کشور دست پیدا کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز، او ادامه داد: با اجرای این طرح به‌راحتی می‌توان تشخیص داد که هر یک از مناطق چه میزان بنزین مصرف می‌کنند. همچنین با توجه به فعال شدن مجدد کارت‌های سوخت شخصی می‌توان مسیر سوخت‌گیری مردم را رهگیری و سیاست‌های لازم را اجرا کرد.

قلی‌زاده تصریح کرد: برنامه‌ مدیریت مصرف از گذشته در دستور کار بود. اما روش اجرای آن چندی پیش به شرکت نفت تکلیف شد. در حال حاضر نیز ملزومات آن گام به گام در حال انجام است.

او عنوان کرد: گام اول در اجرای این طرح جمع‌آوری کارت‌های سوخت از جایگاه‌ها بود که در حال حاضر دنبال می‌شود. با این روند مردم از کارت‌های شخصی خود استفاده می‌کنند و مدیریت مصرف در وهله اول به دست خودشان صورت می‌گیرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....