تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اسفند 1402 - 21:28
کد خبر : 159419

عطش بانک‌ها برای پول تمامی ندارد

عقب‌نشینی نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۸ درصد

عقب‌نشینی نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۸ درصد

در هفته‌ای که نرخ بهره بین بانکی با افتی اندک مواجه شد، میزان استقراض بانک‌ها از بانک مرکزی در بازار شبانه ، بار دیگر رکوردشکنی کرد. بانک مرکزی که طبق روال همیشگی خود، هر هفته با انتشار گزارشی نرخ‌های بهره بازار پول را به‌روزرسانی می‌کند، به‌تازگی آمار و ارقام مربوط به دو مورد از مهم‌ترین

در هفته‌ای که نرخ بهره بین بانکی با افتی اندک مواجه شد، میزان استقراض بانک‌ها از بانک مرکزی در بازار شبانه ، بار دیگر رکوردشکنی کرد.

بانک مرکزی که طبق روال همیشگی خود، هر هفته با انتشار گزارشی نرخ‌های بهره بازار پول را به‌روزرسانی می‌کند، به‌تازگی آمار و ارقام مربوط به دو مورد از مهم‌ترین نرخ‌های بهره این بازار، یعنی نرخ بهره بین بانکی و همچنین نرخ ریپو در هفت روز منتهی به نهم اسفند را نیز منتشر کرد.

داده‌های منتشر شده توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ بهره بین بانکی همچنان به روند نوسانی خود ادامه داده و پس از رشدی قابل توجه در هفته قبل، این هفته افتی اندک را تجربه کرده است. البته این افت در حالی رخ داد که بانک مرکزی، نه تنها رکوردی جدید در مداخله در بازار بین بانکی ثبت کرد، بلکه تزریق پول در بازار باز را نیز در سقف خود نگه داشت.

از سوی دیگر اما نرخ عملیات ریپو بانک مرکزی در بازار باز یا همان نرخ توافق بازخرید، این هفته تغییری نکرد به ثبات خود در نقطه ۲۳ درصدی از ابتدای سال ادامه دهد.

بین بانکی 12.09

افت اندک نرخ بهره بین بانکی

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ، بر اساس جدیدترین آمار بانک مرکزی از وضعیت نرخ بهره بین بانکی، این نرخ در هفته جاری ۰٫۰۲ واحد درصد عقب‌نشینی کرده است. به این ترتیب، میانگین موزون نرخ بهره بین بانکی نخستین هفته اسفند ماه را در سطح ۲۳٫۵۸ درصدی به پایان رسانده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....