تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 10:49
کد خبر : 136839

صعود قیمت نفت

صعود قیمت نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۳ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۱۴ سنت رسید. اقتصاددان: قیمت نفت در اولین ساعت تجارت در روز چهارشنبه در آسیا افزایش یافت. بازارها در حال بررسی نشانه‌های ضعف تقاضا در چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام دنیا، دورنمای افزایش

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۳ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۱۴ سنت رسید.

اقتصاددان: قیمت نفت در اولین ساعت تجارت در روز چهارشنبه در آسیا افزایش یافت. بازارها در حال بررسی نشانه‌های ضعف تقاضا در چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام دنیا، دورنمای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و همچنین احتمال کاهش عرضه جهانی نفت هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۳ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۱۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۷ سنت معادل ۰.۴۶ درصد کاهش ۸۰ دلار و ۳۵ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود ۰.۵ درصد در روز سه‌شنبه کاهش قیمت داشتند. مقامات فدرال رزرو آمریکا و سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی ژاپن در اواخر این هفته در همایش سالانه جکسون هال شرکت می‌کنند و بازارها منتظر دورنمای افزایش نرخ بهره پس از برگزاری این اجلاس هستند. بنابراین بسیار محتاطانه عمل می‌کنند.

تحلیلگران عقیده دارند نگرانی در مورد ادامه سیاست افزایش نرخ بهره و کاهش تقاضا در چین بر کاهش عرضه ائتلاف اوپک پلاس در میان مدت پیشی گرفته است.

رشد ضعیف اقتصاد چین بازارها را ناامید کرده، محرک‌های مالی که بانک مرکزی چین ارائه داده بود ضعیف‌تر از حد انتظار عمل کرده و نرخ بهره در این کشور در روز دوشنبه بیش از حد انتطار کاهش یافته است.

از نظر عرضه، عربستان کاهش تولید داوطلبانه خود را یک ماه دیگر و در ماه سپتامبر هم تمدید کرده است و روسیه قصد دارد صادرات خود را در ماه اوت ۵۰۰ هزار بشکه در روز پایین بیاورد. این کاهش تولید تا بخشی از سیاست ائتلاف اوپک پلاس برای محدود کردن عرضه و حمایت از قیمت نفت است.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور حدود ۲.۴ میلیون بشکه در روز در هفته منتهی به هجدهم ماه اوت کاهش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....