تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 20:36
کد خبر : 158461

صادرات میلگرد ترکیه در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت

صادرات میلگرد ترکیه در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت

ترکیه، درمجموع ۳٫۶ میلیون تن میلگرد پارسال، صادر کرد که ۳۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش یافت. وضعیت بد اقتصادی کشور و بالا رفتن هزینه‌های تولید، محصولات ترکیه را در بازارهایی مثل اروپا غیر رقابتی کرد و تولیدکنندگان را مجبور به یافتن بازار جایگزین نمود. صادرات میلگرد از ترکیه در سال ۲۰۲۳ درنتیجه فشار

ترکیه، درمجموع ۳٫۶ میلیون تن میلگرد پارسال، صادر کرد که ۳۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش یافت. وضعیت بد اقتصادی کشور و بالا رفتن هزینه‌های تولید، محصولات ترکیه را در بازارهایی مثل اروپا غیر رقابتی کرد و تولیدکنندگان را مجبور به یافتن بازار جایگزین نمود.

صادرات میلگرد از ترکیه در سال ۲۰۲۳ درنتیجه فشار اقتصادی، تقاضای پایین برای فولاد ترکیه و تنش‌های جغرافیایی به شدت کاهش یافت. با تنگ شدن عرصه بر فولادسازان ترکیه، تولیدکنندگان بر روی بازارهای نزدیک ازجمله خاورمیانه و آفریقا تمرکز کردند. پیش‌بینی فعالان صنعت فولاد برای سال ۲۰۲۴ مثبت است و انتظار رشد در این سال را دارند.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از فولادبان ،  بنابر آمار مؤسسه آماری ترکیه، این کشور درمجموع ۳٫۶ میلیون تن میلگرد در سال گذشته، صادر کرد که ۳۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش یافت. وضعیت بد اقتصادی کشور و بالا رفتن هزینه‌های تولید، محصولات ترکیه را در بازارهایی مثل اروپا غیر رقابتی کرد و تولیدکنندگان را مجبور به یافتن بازار جایگزین نمود. با وجود کاهش ۱۸٫۸ درصدی، منطقه خاورمیانه و آفریقا همچنان بزرگترین بازار میلگرد ترکیه باقی ماند و نیمی از حجم کل صادرات ترکیه معادل ۱٫۸ میلیون تن راهی کشورهای این منطقه شد. بزرگ ترین واردکنندگان میلگرد ترکیه به ترتیب یمن و اسرائیل بودند. در عین حال، کشورهای آفریقای جنوب صحرا تنها بازاری بود که حجم خریداری شده خود را از ترکیه در سال گذشته تا ۱۱ درصد افزایش داد. اوکراین ازجمله تامین کنندگان این منطقه بود که پس از حمله روسیه و توقف صادراتش به کشورهای این منطقه، بازارش را به ترکیه واگذار کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....