تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1402 - 21:11
کد خبر : 131315

شعار‌های دولت برعکس محقق شده است

شعار‌های دولت برعکس محقق شده است

اقتصاددان :  احسان ارکانی نماینده نیشابور می‌گوید: می‌خواهند واقعیت‌ها را زیر حرف‌های قشنگ و شعار‌های زیبا قایم کنند. در نگاه به شاخص‌ها، می‌بینیم بسیاری از آن‌ها رشد منفی دارند و اینکه ما گفتاردرمانی و شعاردرمانی کنیم، واقعاً نمی‌دانم چقدر مطلوب باشد، اما باید قبول کنیم مردم این‌ها را از ما نمی‌پذیرند. احسان ارکانی عضو کمیسیون

اقتصاددان :  احسان ارکانی نماینده نیشابور می‌گوید: می‌خواهند واقعیت‌ها را زیر حرف‌های قشنگ و شعار‌های زیبا قایم کنند. در نگاه به شاخص‌ها، می‌بینیم بسیاری از آن‌ها رشد منفی دارند و اینکه ما گفتاردرمانی و شعاردرمانی کنیم، واقعاً نمی‌دانم چقدر مطلوب باشد، اما باید قبول کنیم مردم این‌ها را از ما نمی‌پذیرند.

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نقد عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم به رویداد۲۴ می‌گوید: بیشتر این‌طور به نظر می‌رسد که تنها تشکیلات خود وزارتخانه در اختیار وزرای اقتصادی است و الا خارج از وزارتخانه هیچ چیزی در کنترل‌شان نیست؛ در حوزه اقتصادی و بحث کشاورزی و دامداری نیز این‌چنین است. ما نباید واقعیت‌ها را پنهان کنیم. می‌خواهند واقعیت‌ها را زیر حرف‌های قشنگ و شعار‌های زیبا قایم کنند.

وی می‌گوید: بنده نماینده هستم و به طور مداوم بین مردم حضور دارم و مشکلات را می‌بینم. به طور مثال بسیاری از دامداران ما در یک سال و نیم گذشته در پی اجرای حذف ارز ترجیحی و آزاد شدن قیمت نهاده دامی نابود شدند. دامداران ما یا دام‌های خود را فروختند یا کُشتند و حتی بسیاری از آن‌ها، دام‌های مولد خود چه دام سنگین و چه دام سبک، یعنی دامی که زاینده است را نیز به کشتارگاه برای کشتار روانه کردند.

نماینده نیشابور می‌گوید: مرغ‌داری‌های ما نیز همین اتفاق برایشان افتاده است؛ کشاورزان ما که با این مباحث و شرایط بسیار ضعیف شده بودند، با موضوع قطع برق چاه‌های کشاورزی که سه روز درمیان، قطع می‌کنند، آسیب دیدند و فکر می‌کنم آخرین بازماندگان کشاورزی را در حال زمین‌گیر کردن هستیم.

ارکانی می‌گوید: در خصوص بحث مردم عادی و تورم، اوضاع به همین منوال است. طی یک سال گذشته تاکنون، تقریبا میانگین تورم حدود ۵۰ درصد بوده است. از طرفی افزایش حقوق ۲۰ درصد بوده است، یعنی تورم ما دو و نیم برابر افزایش حقوقی بوده که برای کارمندان، کارکنان و کارگران اعمال کرده‌ایم. در واقع این اتفاقات، به معنی کوچک شدن سفره‌های مردم و کم شدن سبد مواد غذایی آن‌ها است که نتیجه آن را می‌توان در کاهش خرید و مصرف لبینات، مواد پروتئینی، گوشت، مرغ و سایر کالا‌ها دید که همه این‌ها روی سلامت مردم نیز اثرگذار است.

او می‌گوید: در بحث افزایش رشد بیکاری نیز وضعیت به همین صورت است. در حوزه صنعت نیز اگر همین بحث خودرو را نماد قرار دهیم و آن را با یک سال و نیم گذشته مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم چه اتفاقی در آن‌جا رخ داده است. همچنین قیمت ارز در کانال ۵۰ هزار تومان است و اگر هر دلار یا ارز را با یک سال و نیم گذشته مقایسه کنیم، می‌توان رشد آن را دید. بالاخره شاخص موفقیت، کنترل همین مسائل ذکر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: در نگاه به شاخص‌ها، می‌بینیم بسیاری از آن‌ها رشد منفی دارند و اینکه ما گفتاردرمانی و شعاردرمانی کنیم، واقعاً نمی‌دانم چقدر مطلوب باشد، اما باید قبول کنیم مردم این‌ها را از ما نمی‌پذیرند. شعار دادیم که وقتی روی کار بیاییم و مسئول شویم، تورم را کنترل می‌کنیم، قیمت ارز را کاهش می‌دهیم، بیکاری را درست می‌کنیم، مسکن می‌سازیم، خودرو ارزان و باکیفیت می‌شود اما طی یک سال و نیم گذشته از عمر دولت، تقریباً برعکس خیلی از این‌ها اتفاق افتاده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....