تاریخ انتشار : یکشنبه 7 دی 1399 - 12:43
کد خبر : 29563

شروع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با رعایت پروتکل‌ها

شروع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با رعایت پروتکل‌ها

 ارائه مدرک صرفا پس از طی دوره‌‎های تئوری تخطی از قانون است رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس طی نامه‌ای خواستار از سرگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و تأکید کرد که آموزش‌های صرفا تئوری و ارائه مدرک به کارآموزان تخطی از قانون است. متن نامه علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات

 ارائه مدرک صرفا پس از طی دوره‌‎های تئوری تخطی از قانون است

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس طی نامه‌ای خواستار از سرگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و تأکید کرد که آموزش‌های صرفا تئوری و ارائه مدرک به کارآموزان تخطی از قانون است.

متن نامه علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر غلامی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری جناب آقای دکتر شریعتمداری وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای دکتر اوسط هاشمی رئیس محترم سازمان آموزش های فنی و حرفه ای کشور

سلام علیکم

احتراما همانگونه که استحضار دارید ماهیت و هدف ایجاد نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی، آموزشی است که در جهت کسب شایستگی های حرفه‌ای و شغلی باشد. از وظایف قانونی این نظام، زمینه‌سازی فرصت‌های برابر برای کسب شایستگی‌های حرفه ای است. در تعریف آموزش تربیت فنی و حرفه ای، به صراحت به کسب نگرش‌ها و مهارت‌های علمی اشاره شده است.

بنابراین اولویت این است که در هر شرایطی کارگاه‌ها فعال بوده و با توجه به اهمیت برگزاری دوره‌های علمی و حرفه ای از تعطیلی طویل المدت آنها ممانعت بعمل آید. دادن مدرک فنی و حرفه ای به افرادی که موظفند دوره‌های علمی کارگاهی را بگذرانند، بدون طی نمودن علمی این دوره‌های موضوعیت نداشته و تخطی از هدف اصلی تشکیل نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی می‌باشد.

حال با وجود شیوع ویروس کرونا در جامعه، شایسته است تمهیدانی اندیشیده شود تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا، کارگاه‌ها دایر گردیده و آموزش به صورت حضوری صورت پذیرد. در غیر این صورت بیان تئوری مطالب، کافی نبوده و هدف قانونگذار را در وضع قانون، تأمین نمی‌نماید.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....