تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 20:18
کد خبر : 154470

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۸ دی ۱۴۰۲

شرط مهم برای عقب‌نشینی قیمت سکه

شرط مهم برای عقب‌نشینی قیمت سکه

بنابر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه در معاملات نقدی دیروز رشد کرد. تحلیلگران بازار درباره علت رشد قیمت سکه ۳ دلیل مهم مطرح می کنند. اقتصاددان: قیمت سکه امامی روز گذشته پر نوسان بود. آن‌طور که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده این فلز گران‌بهای داخلی در نیمه اول معاملات نقدی

بنابر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه در معاملات نقدی دیروز رشد کرد. تحلیلگران بازار درباره علت رشد قیمت سکه ۳ دلیل مهم مطرح می کنند.

اقتصاددان: قیمت سکه امامی روز گذشته پر نوسان بود. آن‌طور که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده این فلز گران‌بهای داخلی در نیمه اول معاملات نقدی روز گذشته تا سطح ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پایین آمد؛ اما در ادامه روز مسیر رشد را طی کرد و به ۳۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. از سوی دیگر در بازار پشت خطی چهارشنبه‌شب برخی‌ها مدعی بودند که سکه به ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

اما چه اتفاقی افتاد که سکه آرایش صعودی به خود گرفت؟ تحلیلگران بازار ۳ دلیل مهم را مطرح می‌کنند. نخست اینکه در شرایط ریزش قیمت اونس طلا، نوسانات هیجانی قیمت دلار موجب شده برخی از معامله‌گران به صعود سکه امیدوار شوند. به ادعای برخی از معامله‌گران بازار ارز هم در وضعیت هیجانی قرار داشت و نرخ دلار که در روز گذشته تا ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفت، در معاملات پشت خطی چهارشنبه‌شب به ۵۳ هزار و ۷۵۰ تومان رسید.

از سوی دیگر، معامله‌گران مدعی‌اند که دومین دلیل صعود هیجانی سکه، احتمالا اتفاقات و تحولات منطقه در چند روز اخیر بوده است. البته برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی می‌گویند با فروکش‌کردن تنش‌ها و اخبار منفی، احتمال اصلاح قیمت‌ها وجود دارد.

همچنین نرخ تتر هم به بازار سیگنال صعود ارسال کرده است. قیمت تتر در روز چهارشنبه افزایشی بود و بین ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۵۳ هزار و ۹۰۰ تومان نوسان داد. با این افزایش، تتر در حال نزدیک‌شدن به سقف ماه خود است. در آن مقطع قیمت تتر نتوانست از ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کند.

تکنیکالیست‌ها می‌گویند جناح افزایشی بازار سکه در حال حاضر مرز ۳۲ میلیون تومان و ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل اگر مرز ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از دست برود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۳۰ میلیون تومان وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....