تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1400 - 13:35
کد خبر : 59420

سیاست انقباض پولی و انضباط مالی در مهار تورم و بسترسازی اقتصادی

سیاست انقباض پولی و انضباط مالی در مهار تورم و بسترسازی اقتصادی

بنام خدا مطالعه تاریخ اقتصادی بسیاری از کشورهای موفق نظیر ژاپن وآلمان در دوره مشکلات اقتصادی گذشته، نشان از اجرای سیاست انقباض پولی جهت مهار تورم و انضباط مالی بمنظور حداکثر استفاده از منابع موجود جهت افزایش تولید و توسعه اقتصادی این کشورهاست. بطور خلاصه ، انقباض پولی و انضباط مالی بمعنای جلوگیری از چاپ

بنام خدا

مطالعه تاریخ اقتصادی بسیاری از کشورهای موفق نظیر ژاپن وآلمان در دوره مشکلات اقتصادی گذشته، نشان از اجرای سیاست انقباض پولی جهت مهار تورم و انضباط مالی بمنظور حداکثر استفاده از منابع موجود جهت افزایش تولید و توسعه اقتصادی این کشورهاست.

بطور خلاصه ، انقباض پولی و انضباط مالی بمعنای جلوگیری از چاپ و توزیع بی رویه اسکناس در کنار مدیریت صحیح نحوه هزینه کرد دستگاهها و بویژه نظارت دقیق بر حقوق و مزایای مسئولان بوده که در طی یک دوره زمانی کوتاه مدت منجر به ثبات قیمتها و استفاده از منابع مالی برای ارایه خدمات بهتر به مردم خواهد گردید.
لذا اجرای این روش به هیچ عنوان بمعنی کاهش حقوق کارمندان نبوده و در کشور ما آرزوی دیرینه مردم برای مبارزه با فساد و تحقق توسعه بوده است.

انضباط مالی در کنار سیاستهای ثبات آفرین منطقه ای بمنظور بهبود شرایط کسب و کار یکی از بهترین روشهای جلب سرمایه گذاری داخلی وخارجیست .

خوشبختانه یکی از بهترین برنامه های واقع گرایانه و عملیاتی تدوین شده در مقایسه با دولتهای پیشین ، ارایه همین برنامه توسط ریاست محترم و جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، جناب آقای دکتر سید مسعود میرکاظمی میباشد.

امید اینکه با هماهنگی و همراهی سایر ارکان دولت در پیروی از سیاستها و برنامه های جدید، شاهد برطرف شدن تدریجی مشکلات اقتصادی کشور و ایجاد اطمینان و آرامش در جامعه باشیم.

فرشاد فرهادی
۱۴۰۰/۶/۱۴
ف

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....