تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 16:08
کد خبر : 144822

سقف ۶ ماهه قیمت طلا شکست

سقف ۶ ماهه قیمت طلا شکست

به دنبال افزایش تنش ها در نوار غزه قیمت طلای جهانی سقف ۲ هزار دلار را شکست و قیمت نفت و دلار هم مسیر صعودی را دنبال کرد. به عقیده معامله گران مجموع این اتفاقات می‌تواند بر روی نوسانات بازار طلا و سکه در داخل ایران اثر بگذارد. اقتصاددان: جنگ میان گروه‌های مقاومت فلسطین علیه

به دنبال افزایش تنش ها در نوار غزه قیمت طلای جهانی سقف ۲ هزار دلار را شکست و قیمت نفت و دلار هم مسیر صعودی را دنبال کرد. به عقیده معامله گران مجموع این اتفاقات می‌تواند بر روی نوسانات بازار طلا و سکه در داخل ایران اثر بگذارد.

اقتصاددان: جنگ میان گروه‌های مقاومت فلسطین علیه اسرائیل و بمباران غزه در حالی وارد بیست و یکمین روز شده که آتش این درگیری‌ها اکثر بازارها را تحت‌تأثیر قرار داده است.

در همین راستا، جمعه‌شب اسرائیل سنگین‌ترین حملات هوایی را علیه حماس به کار گرفت و ترکش‌های آن به بازار طلا، نفت و… خورد که می‌تواند بازارهای داخلی ایران از جمله قیمت سکه امامی را تحت‌تأثیر قرار دهد.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که هم‌زمان با افزایش درگیری‌ها، قیمت طلای جهانی رشد قابل‌ توجهی را ثبت کرد و ۱.۴ درصد در هفته افزایش یافت. این یعنی طلای جهانی با رسیدن به ۲ هزار و ۹ دلار، به بالاترین حد خود از اواسط ماه اردیبهشت سال جاری رسیده است. افزایش شدید اونس طلا در بازار جهانی در حالی است که طی ۶ ماه گذشته طلا زیر کانال ۲ هزار دلار در حرکت بود و حتی سه هفته قبل هم، تا نرخ ۱ هزار و ۸۱۹ دلار افت کرد اما شرایط سیاسی، طلا را پس از ۶ ماه دوباره به کانال ۲ هزار دلار رساند.

از سوی دیگر، فایننشال تایمز از افزایش قیمت نفت هم‌زمان با شایعات مبنی بر عملیات زمینی در غزه خبر داد و نوشت: پس از اعلام اسرائیل مبنی بر گسترش عملیات نظامی در غزه، قیمت نفت برنت بیش از ۳ درصد افزایش یافت و به ۹۰ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید.

در کنار این اتفاقات، برخی از معامله‌گران مدعی بودند که بازار پشت خطی دلار هم شاهد رشد قیمت اسکناس آمریکایی بوده است. طبق ادعای آنها دلار به ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید که نسبت به عصر پنجشنبه گذشته ۴۰۰ تومان بالاتر بود.

قیمت سکه امامی هم در دو روز گذشته در محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید. فعالان اقتصادی باور دارند درصورتی‌که بازارساز مانع صعود قیمت‌ها نشود، در شرایط کنونی سکه مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که با شکست این مرز در مرحله بعدی برای ورود به خاکریز ۳۰ میلیون تومان گام بر‌ می‌دارد. در غیر این صورت اگر ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از دست برود به‌تدریج به سمت کف کانال یاد شده عقب‌نشینی خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....