تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 - 22:03
کد خبر : 156659

سفر تفریحی به فضا چگونه انجام می‌شود؟

سفر تفریحی به فضا چگونه انجام می‌شود؟

سفر به فضا و شناخت پدیده‌های نجومی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته‌اند. حالا مدتی است از سفر تفریحی به فضا سخن گفته می‌شود. آینده این بحث به کجا می‌رسد؟  سفر به فضا از بعد کشف نقاط خارج از کره زمین، همواره جز آرمان‌های بشر بوده است. حالا دیگر کار از ماموریت‌های صرفا علمی فضانوردان

سفر به فضا و شناخت پدیده‌های نجومی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته‌اند. حالا مدتی است از سفر تفریحی به فضا سخن گفته می‌شود. آینده این بحث به کجا می‌رسد؟  سفر به فضا از بعد کشف نقاط خارج از کره زمین، همواره جز آرمان‌های بشر بوده است. حالا دیگر کار از ماموریت‌های صرفا علمی فضانوردان هم گذشته و از سفر تفریحی به فضاصحبت می‌شود. اما در دهه ۶۰ میلادی که به عنوان دوران اوج ابرقدرت‌ها در رقابت فضایی، کشفیات جدیدی از این بعد به روی بشر گشوده شد اما این روند متوقف نشد و هر چه گذشت آرزو‌ها و آرمان‌های بشر نسبت به دستیابی به دیگر نقاط جهان افزایش یافت.

به مروز انگیزه و اهداف سازمان‌های فضایی معروف جهان از جمله ناسا، DLR آلمان، روسکوسموس روسیه، ISRO هند و CNES فرانسه نیز افزایش یافت. از سوی دیگر، افکار عمومی همواره منتظر شنیدن اخبار هیجان‌انگیز از آن سوی مرز‌های زمین هستند. این سازمان‌ها در برخی بازه‌های زمانی، به صورت گزینش شده، تعدادی اخبار را منتشر می‌کنند که شاید پربیننده‌ترین آن، تصاویر تلسکوپ‌های ناسا از فضا باشد. حالا هم نوبت به سفر تفریحی به فضا رسیده است.

داستان سفر تفریحی به فضا از کجا آغاز شد؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،  فضانوردان بسیاری وجود دارند که در ایستگاه‌های فضایی، ماموریت‌های مختلفی را انجام می‌دهند. این به معنای حضور همیشگی انسان در فضاست. اما این حضور عمدتا در اختیار کسانی است که شرایط ویژه‌ای دارند و ماموریت‌های خاص دولت‌ها را دنبال می‌کنند. توانمندی شنا زیر ۷۵ متر بدون لباس فضانوردی و ۷۵ متر با این نوع پوشش، توانایی بدنی بالا برای مقاومت در برابر فشار، لیسانس معتبر ریاضی و مهندسی، تسلط به زبان روسی و انگلیسی، قد بین ۱۵۰ تا ۱۹۳ سانتی‌متر، فشار خون متعادل و هزار ساعت پرواز، بخشی از موارد لازم برای تبدیل شدن به یک فضانورد خوب است.

بدون شک، بسیاری از افراد چنین ویژگی‌ها و توانایی‌هایی را ندارد و همین امر، سفر فضایی را به یک موضوع غیرقابل دسترس برای بیشتر انسان‌ها تبدیل می‌کند. اما حالا ناسا به دنبال ایجاد سفر تفریحی به فضا است. شرکت اسپیس ایکس، در چندسال اخیر در حال بازاریابی سفر‌های تفریحی فضایی بوده و طبق گفته آنها این سفر با آموزش‌های فشرده ناسا قابل انجام است. در واقع نگرانی‌های مرسوم درباره توانمندی‌های خاص فضانوردی، دیگر وجود ندارد.

شرکت آمازون نیز به دنبال راه‌اندازی سفر فضایی است و مدعی آموزش ۲ روزه برای سفر به فضا به مدت ۱۱ دقیقه شده است. ایلان ماسک نیز در شرکت اسپیس ایکس، مدعی شده که در سال ۲۰۳۰، فضاپیمایی با ظرفیت بالا برای سفر به مریخ ارائه می‌کند و این فضاپیما‌ها در سه روز، می‌توانند یک میلیون مسافر را به فضا بفرستند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....