تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1402 - 15:03
کد خبر : 138948

سرگردانی سکه در برزخ هسته‌ای

سرگردانی سکه در برزخ هسته‌ای

فعالان بازار معتقدند که فضای بازار سکه این روزها خبری شده و پیش‌بینی می‌کنند که قیمت سکه امامی بین مرز ۲۷ میلیون تومان و ۲۸میلیون تومان ، نوسان رفت و برگشتی را تجربه خواهد کرد. اقتصاددان: قیمت سکه امامی روز دوشنبه به سمت کف کانال ۲۸ میلیون تومان عقب نشینی کرد و حتی تا ۲۷

فعالان بازار معتقدند که فضای بازار سکه این روزها خبری شده و پیش‌بینی می‌کنند که قیمت سکه امامی بین مرز ۲۷ میلیون تومان و ۲۸میلیون تومان ، نوسان رفت و برگشتی را تجربه خواهد کرد.

اقتصاددان: قیمت سکه امامی روز دوشنبه به سمت کف کانال ۲۸ میلیون تومان عقب نشینی کرد و حتی تا ۲۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان پایین آمد. این قیمت نسبت به روز یکشنبه کاهش ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد. در معاملات پشت خطی عصر دیروز هم کمتر کسی تمایل به خرید سکه امامی داشت.

خبری که در معاملات پشت خطی مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت، سخنان علی باقری درباره مذاکرات بود. علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است: کسانی که مذاکره را ضد ارزش جلوه می‌دهند، می‌خواهند دست نظام را تهی کنند.

این اظهارات باقری با نشست شورای حکام و ادعای جدید گروسی درباره پرونده هسته ایران همزمان شد؛ نشستی که در آن رافائل گروسی مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد که هیچ پیشرفتی در اجرای فعالیت‌های مشخص شده در بیانیه اسفند ماه در تهران، حاصل نشده است.

قیمت دلار که با سخنان گروسی کمی بالا رفته بود، در معاملات پشت‌خطی در واکنش به سخنان مذاکره‌کننده ارشد عقب‌نشینی کرد. البته در ادامه، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در وین گفت: آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان از یک سال پیش مذاکرات بر سر برجام را متوقف کرده‌اند و هیچ قصدی برای از سرگیری مذاکرات نشان نمی‌دهند.

در کنار این اخبار، رسانه‌ها خبر دادند که وزارت خارجه آمریکا با ارسال اطلاعیه‌ای رسمی به کنگره، اجازه انتقال پول‌های مسدودشده ایران از کره جنوبی به قطر را به‌ عنوان بخشی از توافق مبادله زندانیان با ایران، صادر کرده است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هفته قبل این مجوز را صادر کرده بود اما روز دوشنبه (به وقت محلی) اطلاعیه رسمی آن برای کنگره این کشور ارسال شد.

معامله گران می گویند فضای بازار خبری شده و و معامله گران در برزخ اخبار ضد و نقیض هستند. گفته می‌شود قیمت دلار در بازار پشت خطی دوشنبه شب نسبت به عصر دوشنبه در حدود ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل افت تقریبا ۱۵۰ تومانی را نشان می دهد.

در حال حاضر فضای بازار خبری شده و گفته می شود قیمت دلار در بازار پشت خطی دوشنبه شب نسبت به عصر دوشنبه در حدود ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل افت تقریبا ۱۵۰ تومانی را نشان می دهد.

فنی ها معتقدند سکه بازان در حال حاضر مرز ۲۸ میلیون و ۲۰۰هزار تومان را پیش روی خود دارند با این حال احتمال عقب نشینی تا ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....