تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 10:44
کد خبر : 145263

سایه سنگین جنگ غزه بر بازار سکه تهران!

سایه سنگین جنگ غزه بر بازار سکه تهران!

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی دیروز مسیر افزایش را دنبال کرد اما در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت سکه در روز چهارشنبه را چگونه پیش بینی کرده اند؟ اقتصاددان: بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سکه امامی روز یکشنبه بین ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان ارزان شد و در حدود ۲۹

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی دیروز مسیر افزایش را دنبال کرد اما در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت سکه در روز چهارشنبه را چگونه پیش بینی کرده اند؟

اقتصاددان: بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سکه امامی روز یکشنبه بین ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان ارزان شد و در حدود ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. روند کاهشی سکه امامی در روز دوشنبه هم ادامه پیدا کرد و تا ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرده که نسبت به‌روز یکشنبه ۳۰۰ هزار تومان ارزان بود. البته در واپسین ساعات معاملات نقدی روز دوشنبه قیمت هر قطعه سکه امامی در حول‌وحوش ۲۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

با این‌حال روز سه‌شنبه ۹ آبان هم‌زمان با رشد قیمت دلار، قیمت سکه امامی تا سطح ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیشروی کرد که در مقایسه با روز قبل ۵۵۰ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد

تحلیل‌گران بر این باورند که تشدید مناقشات نظامی در نوار غزه عامل مهمی در جهت تغییر مسیر دلار و سکه در چهارمین روز هفته بوده است. چراکه همواره با انتشار سیگنال‌های نگران‌کننده نسبت به موضوعات این‌چنینی، انتظارات تورمی افراد تحت‌تأثیر قرار گرفته و با رشد تقاضا در بازار، نرخ نیز رشد می‌کند.

از سدی دیگر، اونس طلای جهانی نیز عصر دیروز با تغییر کانال، برای دومین بار در هفته اخیر، سقف ۲ هزار دلار را شکست و تا نزدیک ۲ هزار و ۸ دلار بالا رفت؛ اما به دلیل پیش‌خور شدن خبر جنگ زمینی غزه  قیمت اونس طلا دوباره به پله‌های انتهای کانال ۱۹۰۰ دلار برگشت. پیشخور شدن قیمت به این معناست که در روزهای گذشته قیمت طلای جهانی به اخبار حمله زمینی ارتش اسرائیل به حماس واکنش صعودی نشان داده بود و این اخبار جدید زمینه ساز رشد شارپی قیمت طلا نشد. البته بیان این نکته حائز اهمیت است که قیمت اونس طلا پیش از جنگ در حدود ۱۸۳۰ دلار بود.

در معاملات پشت خطی سه شنبه شب هم قیمت سکه امامی در حول و حوش ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

در شرایط کنونی، دسته ای از فعالان بازار می گویند در صورت تداوم سیگنال های منفی در خصوص جنگ غزه و افزایش قیمت دلار، احتمال اینکه تقاضا در بازار سکه هم افزایشی شود وجود دارد.

به باور تکنیکال کارها سکه امامی در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد.در صورتی که فلز گران بهای داخلی بالای این محدوده ماندگار شود در گام بعدی برای شکست مرز ۳۰ میلیون تومان تلاش خواهد کرد.

با این حال اگر سکه مرز ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را از دست دهد احتمال عقب نشینی تا پله پنجم کانال مذکور وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....