تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 10:09
کد خبر : 137141

سایه توافق نفتی جدید بر بازار سکه

سایه توافق نفتی جدید بر بازار سکه

در اولین روز هفته جاری به نظر می‌رسد ادعای جدید بلومبرگ درباره توافق نفتی ایران و آمریکا مورد توجه عده ای از معامله گران بازار ارز و سکه قرار بگیرد. اقتصاددان: قیمت سکه‌ امامی که در عصر پنجشنبه هفته گذشته در کف کانال ۲۸ میلیون تومان معامله شده بود در معاملات پشت خطی روز جمعه

در اولین روز هفته جاری به نظر می‌رسد ادعای جدید بلومبرگ درباره توافق نفتی ایران و آمریکا مورد توجه عده ای از معامله گران بازار ارز و سکه قرار بگیرد.

اقتصاددان: قیمت سکه‌ امامی که در عصر پنجشنبه هفته گذشته در کف کانال ۲۸ میلیون تومان معامله شده بود در معاملات پشت خطی روز جمعه هم‌در همین محدوده به فروش رسید.

در حال حاضر به نظر می رسد در کنار عضویت ایران در بریکس، ادعای جدید بلومبرگ در مورد نفت ایران توجه عده ای از معامله گران بازار ارز و سکه را به خود جلب کند. بلومبرگ در گزارش جدید خود مدعی شده ایران و آمریکا بر سر ورود نفت ایران به بازار جهانی توافق کردند.

برخی فعالان با توجه به این خبر انتظار دارند که درآمد نفتی ایران بیشتر و در نتیجه کار دلار برای رشد، دشوارتر شود. به عقیده این دسته در صورت کاهش قیمت دلار، انتظارات افزایشی در بازار سکه نیز کمرنگ خواهد شد. به این ترتیب می‌توان گفت که افزایش فروش نفت، ممکن است انتظارات صعودی دلاری‌ها را کمرنگ کند و به تبع آن تضعیف انتظارات افزایشی برای دلار، خریداران سکه را از بازار خارج سازد.

قیمت سکه امامی در حال حاضر مرز حساس ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در صورتی که به این مرز رسیده و در این محدوده ماندگار شود، حرکت تدریجی آن به سمت نیمه کانال ۲۸میلیون تومان محتمل خواهد بود.

با این حال اگر در اولین روز هفته جاری مرز ۲۸ میلیون تومان از دست برود، در مرحله اول ممکن است فلز گران‌بهای داخلی به سمت محدوده ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در نهایت مرز روانی ۲۷ میلیون تومان عقب نشینی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....