تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 14:18
کد خبر : 141107

زورآزمایی قیمت طلا و دلار در بازار سکه

زورآزمایی قیمت طلا و دلار در بازار سکه

قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی روز گذشته اندکی افت کرد.به نظر می رسد در شرایط کنونی بازار سکه محل زورآزمایی قیمت طلا و دلار شده است. اقتصاددان: قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی روز گذشته با افت تقریبا ۵۰ هزار تومانی در سطح ۲۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان قرار گرفت.عده ای

قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی روز گذشته اندکی افت کرد.به نظر می رسد در شرایط کنونی بازار سکه محل زورآزمایی قیمت طلا و دلار شده است.

اقتصاددان: قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی روز گذشته با افت تقریبا ۵۰ هزار تومانی در سطح ۲۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان قرار گرفت.عده ای از معامله گران می گفتند با توجه به کاهش ارزش طلای جهانی در روزهای گذشته، احتمال دارد که قیمت طلای گرمی و سکه طلا در روزهای آینده بازهم کاهش یابد

در دو روز گذشته فلز گرانبهای جهانی تا مرز ۱۸۱۵ دلار پایین آمد اما مورد حمایت قرار گرفت و به سمت مرز مقاومتی ۱۸۳۰ دلار خیز برداشت.

در واقع بررسی وضعیت بازارهای جهانی حاکی از آن است که سیگنال جروم پاول رئیس فدرال‌رزرو در خصوص تشدید یا احتمال ثبات بهره در سطوح قبلی خود، دلار جهانی را به بالاترین سطح خود در ۱۱ ماه اخیر رساند و بار دیگر طلای جهانی را به مسیر نزولی هدایت کرد.بر این اساس دارایی امن سرمایه‌گذاران به پرریسک‌ترین دارایی‌ها تبدیل شد و با شروع روند معاملاتی بازارها در روز دوشنبه حدود ۲/ ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در پی وقوع این رویداد طلا پایین‌ترین سطح خود در ۸ ماه اخیر را تجربه کرد و در ساعت ۱۶ به وقت تهران رقمی معادل ۱۸۲۵ دلار را به ثبت رساند.این در حالی است که روز شنبه قیمت هر اونس طلا در حدود ۱۸۴۸ دلار معامله شده بود.

البته معامله‌گران معتقدند تاثیرپذیری طلا و سکه از دلار ۷۰ درصد و از اونس ۳۰ درصد است. آن‌ها می گویند چه بسا بیشتر وقت‌ها اثر دلار ۱۰۰ درصد می‌شود.

قیمت دلار روز گذشته در حدود ۴۹ هزار و ۶۵۰ تومان به فروش رسید.سکه امامی هم در معاملات پشت خطی روز سه شنبه نزدیک مرز ۲۷ میلیون تومان نرخ گذاری شد.

فعالان بازار باور دارند در شرایط کنونی مهم‌ترین مرز حمایتی برای سکه امامی محدوده ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که در صورتی که این مرز از دست برود احتمال عقب‌نشینی آن به سمت کانال ۲۶ میلیون تومان وجود دارد.البته در صورتی که نرخ دلار صعودی شود احتمالا اثر کاهشی قیمت طلا روی سکه را تا حدودی کاسته خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....