تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 18:16
کد خبر : 101436

ریزش قیمت‌ها در بورس

ریزش قیمت‌ها در بورس

در روز ریزش شاخص‌ها، ارزش معاملات و صف‌های خرید و فروش بازار سهام نیز کوچک شدند. اقتصاددان: در معاملات روز چهارشنبه بیست و سوم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۴ هزار و ۴۷ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۷۹ واحد رسید. شاخص

در روز ریزش شاخص‌ها، ارزش معاملات و صف‌های خرید و فروش بازار سهام نیز کوچک شدند.

اقتصاددان: در معاملات روز چهارشنبه بیست و سوم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۴ هزار و ۴۷ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۷۹ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس با کاهش ۳۶۹ واحدی در سطح ۴۰۴ هزار و ۸۸۷ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۶ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۷۳۲ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فارس»، «کگل» و «وپاسار» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «مبین»، «خودرو» و «وغدیر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «صبا»، «فزر» و «خدیزل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کزغال»، «شبصیر» و «پارتا» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خساپا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، صبا و فزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۲۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۴ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بود که ۶۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات چهارشنبه ۶۱ نماد صف خرید داشتند و ۴۱ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۰ درصدی به ۲۲۲ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۱۶ درصد کاهش یافت و ۱۵۱ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۱۹۰ میلیون تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۹۴ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد بالبر (شرکت کابل البرز) با صف‌ خرید ۳۲ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از بالبر، نمادهای حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) و گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غاذر تعلق داشت که ارزش آن ۱۸۰ میلیون تومان بود. پس از غاذر، نماد غمهرا صف فروش داشت.

 ریزش قیمت‌ها در بورس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....