تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 - 9:08
کد خبر : 159955

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

قیمت هر بیت‌کوین روز دوشنبه از مرز ۶۶ هزار دلار عبور کرد و به بالاترین ارزش خود طی دو سال اخیر رسید. به این ترتیب، پادشاه ارزهای دیجیتال فاصله‌اش را با اوج تاریخی خود در محدوده ۶۹ هزار دلار که در نوامبر سال ۲۰۲۱ ثبت شده بود، کمتر و کمتر کرد. کارشناسان بازار، احساسات سرخوشانه

قیمت هر بیت‌کوین روز دوشنبه از مرز ۶۶ هزار دلار عبور کرد و به بالاترین ارزش خود طی دو سال اخیر رسید. به این ترتیب، پادشاه ارزهای دیجیتال فاصله‌اش را با اوج تاریخی خود در محدوده ۶۹ هزار دلار که در نوامبر سال ۲۰۲۱ ثبت شده بود، کمتر و کمتر کرد. کارشناسان بازار، احساسات سرخوشانه و صعود قیمت بیت کوین را به عوامل متعددی نسبت می‌دهند، از جمله: افزایش تقاضا برای خرید این رمزارز از سوی سرمایه‌گذاران سازمانی، هجوم سرمایه به صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین و نزدیک شدن به رویداد هاوینگ آن. قیمت هر بیت‌کوین در اوایل روز دوشنبه به ۶۶ هزار دلار هم رسید که بالاترین قیمت از اواخر سال ۲۰۲۱ تاکنون به شمار می‌رود. ارزش بیت‌کوین که عمده‌ترین ارز دیجیتال در جهان است، در سال جاری ۵۰ درصد در بازار ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. بیشترین افزایش قیمت بیت‌کوین در چند هفته گذشته اتفاق افتاده، زیرا حجم معاملات بیت‌کوین در ایالات متحده افزایش یافته است. داده‌های شرکت تحلیلی گلسنود نشان می‌دهد که بازار بیت کوین در روز یکم مارس (۱۱ اسفند)، شاهد خروج قابل‌توجهی بوده و صرافی‌ها حدود ۲.۳ میلیارد دلار برداشت داشته‌اند. این رویداد یکی از کم‌سابقه‌ترین و بزرگ‌ترین خروج‌های بیت کوین از صرافی‌ها طی سال‌های اخیر است. جیمز ون استراتن با انتشار پستی در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «فکر نمی‌کنم در گذشته چنین چیزی دیده باشم. روی‌هم‌رفته در روز جمعه صرافی‌ها شاهد خروج بیش از ۲.۳ میلیارد دلار بیت کوین بودند که یکی از بزرگ‌ترین برداشت‌ها در بیش از ۵ سال گذشته بوده است. حدود ۲۰۰ میلیون دلار از این مبلغ به کوین بیس پرایم ارسال شده، بنابراین این خروج را ۲ میلیارد دلار بدانیم.»

رشد ۵۰ درصدی بیت‌کوین در سال جدید میلادی

به گزارش اقتصاددان به نقل از تعادل  ،  برترین ارز دیجیتال جهان ازنظر حجم بازار، در سال جاری ۵۰ درصد رشد کرده که دلیل اصلی آن افزایش چشم‌گیر حجم مبادلات ETF بیت کوین در ایالات‌ متحده است. صندوق‌های قابل‌ معامله در بورس (ETF) بیت کوین مدتی پیش در ایالات‌ متحده تأیید شدند. راه‌اندازی این صندوق‌ها راه را برای سرمایه‌گذاران بزرگ جدید باز کرد و شور و شوق دوباره‌ای در جامعه کریپتو به‌راه انداخت که یادآور رشد بسیار زیاد سال ۲۰۲۱ است. مارکوس تیلن، رییس بخش تحقیقات در یک موسسه تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال (۱۰x Research) در سنگاپور به رویترز گفت که موج‌های استفاده از این ارز کاهش نمی‌یابد زیرا سرمایه‌گذاران از وضعیت موجود مطمئن‌ترند و به نظر می‌رسد قیمت بیت‌کوین بالاتر برود. این ارزیابی در شرایطی است که افزایش قیمت بیت‌کوین در هفته‌های اخیر روندی صعودی داشته است. به عنوان نمونه، در روز سه‌شنبه هشت اسفند نیز گزارش شد که ارز دیجیتال بیت کوین در معاملات آسیایی با گذر از مرز ۵۷ هزار دلار به بالاترین حد خود در دو سال اخیر رسید. اتر، رقیب کوچک‌تر بیت کوین هم برای اولین‌بار در دو سال گذشته، بالای سه هزار و ۲۰۰ دلار معامله شد. احتمال تأیید صندوق‌های قابل‌ معامله اتر نیز در آینده نزدیک وجود دارد و قیمت این رمزارز نسبت‌ به سال گذشته افزایش چشمگیری را تجربه کرده است. با این حال، جیک چروینسکی، کارشناس حقوقی و وکیل حوزه ارز دیجیتال، نظر دیگری دارد. او پیشنهاد کرد که درخواست‌های معلق برای ETF اتریوم ممکن است از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) رد شود. چروینسکی تاکید کرد که تصویب یک ETF اسپات اتریوم فشار سیاسی بر تنظیم‌کننده مالی را تشدید می‌کند. او اشاره کرد که کمیسیون علیرغم اینکه تصمیم خود را تحت تأثیر دادگاه گرفته بود، با «بازخوردهای منفی سیاسی زیادی برای تأیید ETFهای بیت‌کوین» مواجه شد. این کارشناس حقوقی حوزه ارز دیجیتال در ادامه گفت کمیسیون انتظار چنین بازخوردهای منفی را از سمت دولت و فدرال نداشت و به‌همین دلیل تایید ETFهای اتریوم را حداقل امسال انجام نمی‌دهد. در این میان، تیم تحلیلی کوین‌گلس (Coinglass) بازده ماهانه بیت کوین را از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۴ منتشر کرده است. عملکرد قیمت طی ماه مارس در سال‌های مختلف، متفاوت بوده و تنها در ۵ مورد از این ۱۱ سال صعودی شده است. بیت‌کوین سود خود را بیشتر کرد و قیمت آن برای اولین‌بار از نوامبر سال ۲۰۲۱ به ۶۴ هزار دلار رسید و به دنبال روند سرمایه‌گذاری ثبت شده است که پس از شروع معاملات صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) آغاز شد. علاوه بر این‌ها، آنتونی اسکاراموچی، بنیانگذار اسکای‌بریج کپیتال، اخیراً در توییتی گفته که قطر ممکن است بیت کوین را به ذخایر خود اضافه کرده باشد. اگر این ادعا درست باشد، قطر اولین کشور خاورمیانه خواهد بود که این کار را انجام می‌دهد. با توجه به اینکه قطر یکی از کشورهای ثروتمند خاورمیانه است، فعالان بازار انتظار دارند که بار دیگر شاهد هجوم سرمایه هنگفتی به بازار این ارز دیجیتال و رشد بیشتر قیمت آن باشیم.

قیمت بیت کوین در برابر یورو و پوند  به بالاترین حد خود رسید

قیمت بیت کوین، همچنین در صرافی کوین‌بیس به ۴۴۷/۶۰ یورو و ۷۳۶/۵۱ پوند، بالاترین حد خود در برابر این دو ارز فیات رسید. قیمت این دارایی پس از رشد بیش از ۵درصدی در ۲۴ ساعت گذشته در محدوده ۰۰۰/۶۵ دلاری در نوسان است. بااین‌حال، هنوز ۵.۴درصد از اوج ۰۰۰/۶۹ دلاری خود فاصله دارد. شاخص دلار، اندیکاتور کلیدی برای سنجش قدرت پول ایالات متحده در برابر شش رقیب اصلی خود، هفته گذشته روند صعودی داشته است. البته در این میان مخالفانی هم وجود دارد. برای مثال رسانه‌های دولتی چین همزمان با اوج‌گیری بیت کوین بار دیگر به سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هشدار دادند. روزنامه دولتی اکونومیک دیلی در مقاله جدیدی گفته است که افزایش قیمت بیت کوین خطرات اساسی مرتبط با دارایی‌های دیجیتال را پنهان نمی‌کند. در این مقاله آمده است: «سرمایه‌گذاران باید نسبت به خطرات مرتبط با بیت کوین و محصولاتی که ارزش آنها به ارزهای دیجیتال مرتبط است، محتاط باشد.» این روزنامه به نقل شیائو سا، وکیل مستقر در پکن به تأیی ETF‌های بیت‌کوین در امریکا اشاره کرده که گفته است این تصویب موانع ورود سرمایه‌گذاران خارجی را کاهش داده و فعالیت معاملاتی بازار را تقویت کرده است. او همچنین تأکید کرد که عرضه‌کنندگانETFهای بیت‌کوین در خارج از چین نمی‌توانند محصولات مالی مرتبط را به شهروندان چینی بفروشند .

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....