تاریخ انتشار : شنبه 24 اردیبهشت 1401 - 16:17
کد خبر : 87640

رونق کم سابقه بورس

رونق کم سابقه بورس

در روزی که ارزش معاملات خرد سهام به بیشترین رقم در اردیبهشت ماه صعود کرد، نمادهای خودرویی بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل بورس تهران گذاشتند. اقتصاددان: در معاملات روز شنبه، بیست و چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس پایتخت با صعود ۱۳ هزار و ۹۶۱ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک

در روزی که ارزش معاملات خرد سهام به بیشترین رقم در اردیبهشت ماه صعود کرد، نمادهای خودرویی بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل بورس تهران گذاشتند.

اقتصاددان: در معاملات روز شنبه، بیست و چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس پایتخت با صعود ۱۳ هزار و ۹۶۱ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۵۷۸ هزار و ۴۱۰ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۶ هزار و ۲۳۸ واحدی در سطح ۴۴۴ هزار و ۶۴۷ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۸۱ واحد بالا آمد و در سطح ۲۱ هزار و ۵۷۶ واحد قرار گرفت.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «تاپیکو»، «وغدیر» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «خودرو»، «خساپا» و «خبهمن» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «شگویا» و «هرمز» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «فرابورس» و «خدیزل» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس آسیاتک صدرنشین است و خودرو و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فزر، آریا و سمگا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های سبز و قرمز

روز شنبه قیمت سهام تمام نمادهای گروه‌های «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی»، «کشاورزی و دامپروری» و «قند و شکر» افزایش یافت و یکپارچه سبزپوش شدند. در سوی دیگر بازار نمادهای خودرویی گروه‌ «خودرو و ساخت قطعات» و نهادهای مالی گروه «فعالیت‌های جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی» قرمزترین گروه‌های بازار بودند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۱ هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۷۲۴ میلیارد تومان بود که ۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۷ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در اردیبهشت امسال است.

افزایش ارزش صف‌های فروش پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و ۳۲۰ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۵ درصد افت کرد و در رقم هزار و یک میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) با صف‌ خرید ۱۸۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از آسیاتک، نمادهای سیمرغ (شرکت سیمرغ) و زفکا (شرکت کشت و دامداری فکا) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد خساپا (شرکت سایپا) تعلق داشت که ارزش آن ۱۵۰ میلیارد تومان بود. پس از خساپا، نمادهای خگستر، انرژی۱، وساپا و ورنا بیشترین صف فروش را داشتند.

 رونق کم سابقه بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....