تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 - 16:32
کد خبر : 158337

رمزگشایی از نوسان سکه در اولین روز اسفند

رمزگشایی از نوسان سکه در اولین روز اسفند

به عقیده تحلیل‌گران فنی سکه در حال حاضر مرز ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل اگر مرز ۳۳ میلیون تومان را از دست دهد احتمال عقب نشینی به کانال ۳۲ میلیون تومان وجود دارد. اقتصاددان: طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی در معاملات

به عقیده تحلیل‌گران فنی سکه در حال حاضر مرز ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل اگر مرز ۳۳ میلیون تومان را از دست دهد احتمال عقب نشینی به کانال ۳۲ میلیون تومان وجود دارد.

اقتصاددان: طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی در معاملات نقدی آخرین روز بهمن ماه آرایش صعودی به خود گرفت. این فلز زرد رنگ داخلی که روز یکشنبه تا ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پایین‌ آمد اما دیروز به ۳۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین در آخرین روز بهمن محمد رضا فرزین، رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که به خاطر تحریم از سوییفت استفاده نمی‌شود. ایران ابزار مالی خودش را دارد، چه اشکالی دارد که اف‌ای تی ‌اف خودمان را داشته باشیم، پس از خبر خروج ایران از ذیل بند ۷ اف‌ای‌تی‌اف در اول بهمن این خبر در آخرین روز بهمن برای بازار ارز مطلوب نبود، چرا که اخبار اف‌ای‌تی‌اف همواره توسط بازار ارز پیگیری می شود و این صحبت‌ها به منزله مهر تایید فرزین بر عدم پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف بود.

همچنین دیروز «محمدرضا فرزین» گفت که «باید ابزارهای لازم نقل‌وانتقال ارزی را فعال کنیم و زیرساخت‌های حکمرانی ارزی را از این بابت مهیا کنیم.» فرزین بیان کرد: «در داخل کشور نیز باید مرجعیت ارز به مرکز مبادله تغییریافته و نباید کانال‌های فضای مجازی مرجع ارز باشند.»

فرزین تاکید کرد که «در بانک مرکزی مرزبان ریال هستیم کاری به دلار نداریم دلار که پول ما نیست و باید ریال را تقویت، حکمرانی و حمایت کنیم. طبق گفته آقای رئیس‌کل اگر ریال آسیب ببیند کل نظام مالی‌مان آسیب خواهید دید.»

فرزین در ادامه افزود: «ریال امروز جایگزین پیدا کرده و خبرهایی می‌شنویم که اصناف از دلار، شمش و رمزارز استفاده می‌کنند و با افتخار نیز اعلام می‌کنند». به گفته رئیس کل بانک مرکزی، «نهاد قضایی باید ورود کند؛ حق نداریم از غیر ریال استفاده کنیم چرا که باید ریال تقویت شود و همه از آن استفاده کنند.»

به عقیده تحلیل‌گران فنی سکه در حال حاضر مرز ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل اگر مرز ۳۳ میلیون تومان را از دست دهد احتمال عقب نشینی به کانال ۳۲ میلیون تومان وجود دارد. البته لازم به ذکر است که در حال حاضر عده ای از معامله گران در انتظار سکه های جدید هستند. طبق خبرهای منتشر شده قرار است این سکه ها تا دو هفته آینده در بازار عرضه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....