تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 15:50
کد خبر : 144105

رشد بورس و ریزش فرابورس

رشد بورس و ریزش فرابورس

امروز شاخص کل بورس رشد کرد و شاخص کل فرابورس ریزش کرد. اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۷ هزار و ۲۳۷ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۳۲ هزار و ۲۱۰ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با

امروز شاخص کل بورس رشد کرد و شاخص کل فرابورس ریزش کرد.

اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۷ هزار و ۲۳۷ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۳۲ هزار و ۲۱۰ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۳ هزار و ۹۰۸ واحد در رقم ۶۹۰ هزار و ۱۵۲ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت ۶۰ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۳۱ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با صعود ۷۸۶ واحد به سطح ۱۲۳ هزار و ۴۹۳ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

فولاد، شپنا و فملی نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل فخاس، وغدیر و جم از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای مادیرا، ثپردیس و دی بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای مارون، شاوان و وهور بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ثشاهد بیشترین تراکنش را داشت و وتوصا و فولاد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و ثپردیس بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۳ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵ هزار و ۶۵۵ میلیارد تومان بود که ۴۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۷ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات یکشنبه، ۶۱ نماد صف خرید داشتند و ۶۲ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۴۶ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۳۹ درصدی به ۱۷۴ میلیارد تومان رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....