تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 - 20:43
کد خبر : 161080

دکتر پیمان فلسفی استاد دانشگاه :

راهکارهای قانونی برای افزایش نرخ اشتغال در کشاورزی

راهکارهای قانونی برای افزایش نرخ اشتغال در کشاورزی

اقتصاددان : راهبردهای ۶ گانه اشتغال بخش اقتصاد مواد غذایی بشرح زیرزمین قابل ارایه می باشد : ۱. توسعه زیرساخت‌های کشاورزی: سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشاورزی مانند آبیاری، دستگاه‌های کشاورزی، حمل و نقل و انبارداری می‌تواند به افزایش تولید و اشتغال در بخش کشاورزی کمک کند. ۲. پشتیبانی مالی: دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات و وام‌های

اقتصاددان : راهبردهای ۶ گانه اشتغال بخش اقتصاد مواد غذایی بشرح زیرزمین قابل ارایه می باشد :

۱. توسعه زیرساخت‌های کشاورزی: سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشاورزی مانند آبیاری، دستگاه‌های کشاورزی، حمل و نقل و انبارداری می‌تواند به افزایش تولید و اشتغال در بخش کشاورزی کمک کند.

۲. پشتیبانی مالی: دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات و وام‌های مناسب به کشاورزان، آن‌ها را برای ماندگاری و تحرک بیشتر در فعالیت های کشاورزی تشویق کند.

۳. آموزش و پژوهش: سرمایه‌گذاری در آموزش های فنی و حرفه‌ای برای جوانان علاقمند به فعالیت در بخش کشاورزی، بهبود روش های تولید و استفاده از فنآوی های جدید می تواند به افزایش اشتغالزایی در این بخش کمک کند.

۴. حمایت های قانونی: تصویب و تقیح قوانین مناسب جهت حفاظت از منافع کشاورزان و توسعه سیاست های حمایتی  در بخش باعث افزایش قابل توجّه نرخ اشتغال کشاورزی بخصوص بین نسل جوان متخصص و علاقه مند می گردد.

۵. بازار فروش: دسترسی به بازار فروش مناسب و عادلانە محصولات کشاورزی در داخلرو خارج از کشور با هدف توسعه صادرات محصولات مختلف کشاورزی

۶. تلاش برای حفظ منابع طبیعی: حفظ منابع طبیعی با محوریت آب و خاک و نیز اجرای عملیات آبخیزداری به پایداری کشاورزی کمک می کند که خود می تواند زمینه ساز توسعه اشتغال و گسترش تولید محصولات کشاورزی در کشور گردد.
ادامه دارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....