تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 - 15:15
کد خبر : 152226

دیدار رهبر چین با سفرای شرکت کننده در نشست کار سفرای خارج کشور

دیدار رهبر چین با سفرای شرکت کننده در نشست کار سفرای خارج کشور

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین ۲۹ دسامبر (۸ دی) در تالار بزرگ خلق در پکن با سفرای شرکت کننده در نشست کار ۲۰۲۳ سفرای چین در خارج از کشور دیدار و نطقی مهم ایراد کرد.آقای شی دستاوردهای مهم کار دیپلماتیک در عصر جدید را کاملاً تأیید کرد و از سفرا خواست که محیط

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین ۲۹ دسامبر (۸ دی) در تالار بزرگ خلق در پکن با سفرای شرکت کننده در نشست کار ۲۰۲۳ سفرای چین در خارج از کشور دیدار و نطقی مهم ایراد کرد.آقای شی دستاوردهای مهم کار دیپلماتیک در عصر جدید را کاملاً تأیید کرد و از سفرا خواست که محیط بین‌المللی و مأموریت تاریخی امور دیپلماسی در عصر جدید را به درستی بشناسند، پرچم برقراری جامعه بشری با سرنوشت مشترک را به اهتزاز در آورده و پیوسته وضعیت جدید دیپلماسی چین به عنوان کشور بزرگ با ویژگی چینی را ایجاد کنند.

«چای چی»، عضو کمیته دائمی دفتر سیاسی و مدیر دفتر کمیته مرکزی حزب کمونیست چین نیز در این دیدار حضور یافت.

شی جین پینگ گفت که در چند سال گذشته اپیدمی کرونا شیوع یافت و نیروهای خارجی همچنان به ترویج سرکوب و مهار ما ادامه داده‌اند که این چالش‌های ویژه ای را برای کارهای دیپلماتیک ما پیش رو قرار داده است. همه حاضران نیز تحت آزمون‌های ویژه قرار گرفته‌اند. در چند سال گذشته، رفقا در خارج از کشور، خانواده‌های خود را تنها گذاشته و در سراسر جهان سخت کار کرده‌اند و زحمت کشیده‌اند.

رهبر چین به نمایندگی از کمیته مرکزی حزب، به همه رفقای سفیر و فرستادگان جبهه دیپلماتیک صمیمانه درود عرض کرد.

شی جین پینگ تأکید کرد که بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، استقرار استراتژیک برای ساخت یک کشور نیرومند و رستاخیز ملت را انجام داده است و دیپلماسی کشور بزرگ با ویژگی‌های چینی وارد مرحله‌ای جدید برای فعالیت‌های بیشتر شده ست.

وی افزود: ما باید به رهبری متمرکز و یکپارچه کمیته مرکزی حزب پایبند باشیم، تجربیات ارزشمند دیپلماسی چینی را در دوره جدید ترویج کنیم و با تقویت  انسجام و اثربخشی مبارزه، بر همه مشکلات و موانع غلبه کنیم و پیروزی‌های جدید و بیشتری کسب کنیم.

2023123008492720432.jpeg اقتصاددان نوشته

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، نیز در این دیدار شرکت و در نشست کاری سفرای چین در خارج از کشور سخنرانی کرد.

وی از حاضران در این نشست خواست که سخنرانی مهم شی جین پینگ و روحیه کنفرانس کاری امور خارجه مرکزی را عمیقا درک کنند و نوآوری نظری شی جین پینگ در امور دیپلماتیک و اهمیت آن در عصر جدید را به خوبی بشناسند و به طور مداوم وضعیتی جدید از دیپلماسی چین به عنوان یک کشور بزرگ با ویژگی چین را ایجاد کنند.

 
ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....