تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 10:10
کد خبر : 139357

دو روی سکه اخبار در بازار سکه

دو روی سکه اخبار در بازار سکه

در معاملات پشت خطی شنبه شب عده‌ای از معامله گران با اشاره با اخبار آزادسازی ارزهای بلوکه شده و تبادل زندانیان دو تابعیتی می‌گفتند احتمالا قیمت سکه امروز رنج خواهد شد، با این حال عده‌ای دیگر معتقد بودند که این روزها اخبار سیاسی چندان مساعد نیست. اقتصاددان: در شرایطی که اخبار و سیگنال‌های اقتصادی و

در معاملات پشت خطی شنبه شب عده‌ای از معامله گران با اشاره با اخبار آزادسازی ارزهای بلوکه شده و تبادل زندانیان دو تابعیتی می‌گفتند احتمالا قیمت سکه امروز رنج خواهد شد، با این حال عده‌ای دیگر معتقد بودند که این روزها اخبار سیاسی چندان مساعد نیست.

اقتصاددان: در شرایطی که اخبار و سیگنال‌های اقتصادی و سیاسی مثبت حول محور آزادسازی ارزهای بلوکه شده و تبادل زندانیان دو تابعیتی همچنان دو موضوع موردتوجه معامله‌گران ارز و سکه است، به نظر می‌رسد از سوی دیگر، اخبار منفی دیگری از جمله بیانیه‌ اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران، تحریم‌های جدید ایالات متحده و تنش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تهران هم تا حدودی بر سر بازار سایه انداخته است.

از طرفی هم ۱۸ اکتبر (۲۶ مهرماه) موعد منقضی شدن بند غروب در برخی تحریم‌های هسته‌ای و موشکی است. بر اساس برجام، پس از این تاریخ، تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی ایران منقضی خواهد شد و محدودیت‌های هسته‌ای ایران کاهش می‌یابد. در حالی که حدود یک ماه تا موعد اجرایی‌شدن بند غروب مانده، تروئیکای اروپایی و آمریکا شروطی را بر بند غروب وضع کرده و اعلام کرده‌اند که تحریم‌های مربوط به فعالیت‌های موشکی ایران را حفظ خواهند کرد.

برخی از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی می‌گویند اخبار منفی سیاسی هرچه که باشد می‌تواند بر روی بازار اثر افزایشی بگذارد و جهت انتظارات را صعودی کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد معاملات پشت خطی شنبه‌شب قیمت سکه امامی در مقایسه با قبل از تعطیلات یعنی روز چهارشنبه هفته قبل ثابت ماند و در حول‌وحوش ۲۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

در شرایط کنونی عده‌ای از سکه بازان با اشاره به داغ بودن موضوع آزادسازی ارزهای بلوکه شده و تبادل زندانیان ایرانی – آمریکایی، احتمالاً امروز هم معامله‌گران سکه بااحتیاط دست به خریدوفروش خواهند زد؛ بنابراین این دسته باور دارند که قیمت سکه امروز رنج خواهد شد. در این میان، عده‌ای دیگر می‌گفتند باتوجه‌به تعطیلی چند روز اخیر، احتمالاً بخشی از تقاضای خریداران به بازار امروز منتقل شود.

به عقیده تکنیکالیست‌ها سکه در شرایط کنونی در مرز ۲۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قرار دارد و درصورتی‌که این محدوده حفظ شود در گام بعدی برای شکستن مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد. در غیر این صورت به سمت کف کانال ۲۸ میلیون تومان پایین می‌آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....