تاریخ انتشار : جمعه 25 فروردین 1402 - 20:35
کد خبر : 122390

دولت می‌خواهد با عددسازی تورم را کم نشان دهد

دولت می‌خواهد با عددسازی تورم را کم نشان دهد

کارفرمایان تمایل دارند با پرداخت کمترین میزان حقوق، بهترین بهره را ببرند دبیر حزب اسلامی کار استان مرکزی و فعال جامعه کارگری گفت: همانطور که می‌دانیم هر ساله اواخر اسفندماه دولت و نمایندگان کارگران، کارفرمایان نشستی ۳ جانبه برگزار می‌کنند تا سرنوشت یک سال حقوق و دستمزد قشر محروم کارگران را که دست‌شان به جایی

کارفرمایان تمایل دارند با پرداخت کمترین میزان حقوق، بهترین بهره را ببرند

دبیر حزب اسلامی کار استان مرکزی و فعال جامعه کارگری گفت: همانطور که می‌دانیم هر ساله اواخر اسفندماه دولت و نمایندگان کارگران، کارفرمایان نشستی ۳ جانبه برگزار می‌کنند تا سرنوشت یک سال حقوق و دستمزد قشر محروم کارگران را که دست‌شان به جایی نمی‌رسد و چشم به جلسه شورای عالی کار دوختن را تعیین کنند.

مجید عینی ، افزود: دولت به دلیل مسائل کلان کشوری سعی در کنترل تورم دارد و ۱۱ ماه به مسئله تعیین حقوق و دستمزد کارگران فکر نکرده است. تنها ظرف مدت ۱۰ روز می‌خواهد با عددسازی تورم را کم نشان دهد و اثر آن را در تعیین دستمزد ببیند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایلنا  ،  وی ادامه داد: اما واقعیت، موضوع دیگری است. به نظر بنده تعیین دستمزد راه‌حل ساده‌ای دارد. گرفتن میانگین تورم ماهیانه و اتخاذ تنها قیمت ۴ قلم کالا و خدمات نشان دهنده تورم واقعی خواهد بود و سبد معیشت ۱۲ میلیون کارگر بر اساس آنها تعیین می‌شود.

دبیر حزب اسلامی کار استان مرکزی و فعال جامعه کارگری اظهار داشت: کارفرمایان تمایل دارند با پرداخت کمترین میزان حقوق و دستمزد به پرسنل، بهترین بهره را ببرند. در جلسه شورای عالی کار به سمت دولت غش می‌کنند و در این میان تنها نمایندگان کارگری متضرر می‌شوند.

عینی تصریح کرد: این آثار تورمی را که با افزایش حقوق اعلام می‌کنند، مبنای علمی ندارد. به طور کلی مگر هزینه حقوق و دستمزد کارگران چند درصد درآمد کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی را در بر می‌گیرد. با یک برآورد کلی می‌توان دریافت که این هزینه‌ها تنها ۴ درصد درآمد کارخانه‌ها و واحدهای مذکور را در بر می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه افزایش حقوق و دستمزد کارگران عامل تورم‌زایی در جامعه محسوب نمی‌شود، بیان داشت: این موضوع هیچگونه اثری در تورم ۷۰ درصدی جامعه ندارد و تنها جو روانی جامعه را به هم می‌زنند. باید در نظر داشت این سوداگری است که عامل تورم‌زایی در جامعه است.

دبیر حزب اسلامی کار استان مرکزی و فعال جامعه کارگری تأکید کرد: منطق افزایش حقوق در ماده ۴۱ قانون کار آمده است و فرایند سختی نیست. باید ۴ عامل مهم هزینه ماهیانه مسکن، پوشاک، خوراک، تحصیل را جمع کنیم و حاصل را بر ۱۲ تقسیم کرده و از بقیه موارد نیز صرف نظر کنیم تا درصد افزایش حقوق مشخص می‌شود.

عینی ابراز داشت: بنابراین از دولت تقاضا داریم منصفانه و بدون تحت فشار گذاشتن طرفین با رعایت عدالت نسبت به افزایش حقوق و دستمزد اقدام نمایند. خواسته جامعه کارگری مهار تورم است. افزایش حقوق و دستمزد اولویت ندارد، بلکه اشتغال و ایجاد اشتغال پایدار از اولویت‌های جامعه کارگری است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....