تاریخ انتشار : دوشنبه 20 تیر 1401 - 18:51
کد خبر : 93997

دلار یخ زد، حباب سکه بالا رفت

دلار یخ زد، حباب سکه بالا رفت

در بازار امروز دوشنبه ۲۰ تیر ماه قیمت دلار و سکه یخ زد. اقتصاددان: امروز دوشنبه ۲۰ تیر ماه قیمت جدید دلار در بازار ارز تهران؛ سلیمانیه و هرات اعلام نشد. هشدار بازار ساز به معامله گران دلار یخ زدن قیمت دلار دربازار امروز در حالی بود که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

در بازار امروز دوشنبه ۲۰ تیر ماه قیمت دلار و سکه یخ زد.

اقتصاددان: امروز دوشنبه ۲۰ تیر ماه قیمت جدید دلار در بازار ارز تهران؛ سلیمانیه و هرات اعلام نشد.

هشدار بازار ساز به معامله گران دلار

یخ زدن قیمت دلار دربازار امروز در حالی بود که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پیامکی اعلام کرد که عرضه، حمل یا نگهداری ارزِ فاقد صورتحساب خرید معتبر و… قاچاق ارز محسوب می‌شود.

قیمت دلار رسمی امروز

قیمت دلار رسمی هم امروز افت و خیز محدودی را ثبت کرد. نرخ دلار صرافی ملی صبح امروز با ۲۷ هزار و ۸۸۹ تومان آغاز به کار کرد ودر نیمه ظهر امروز به سمت کانال ۲۸ هزار تومان خیز برداشت.

دلار صرافی ملی در زمان نوشتن این گزارش ۲۷ هزارو ۹۰۹ تومان معامله شد که در مقایسه با روز شنبه ۲۷ تومان نوسان صعودی را نشان می دهد .

در بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار صبح امروز با ۲۷ هزار و ۷۶۰ تومان معامله شد و در نیمه ظهر به ۲۷ هزار و ۷۷۱ تومان رسید که نسبت به روز شنبه ۲۷ تومان نوسان افزایشی پیدا کرده بود.

قیمت طلای جهانی پایین آمد

در بازارجهانی طلا امروز تقریبا ۵ دلار از دو روز قبل پایین تر معامله شد. قیمت اونس طلا امروز ۱۷۳۸ دلار نرخ گذاری شد.

حباب ۱۸درصدی در بازار سکه

در بازار داخلی ایران هم در زمان نوشتن این گزارش قیمت طلا ۱۸ عیار ۱میلیون و ۳۸۵ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به ۲ روز قبل ۹۰۰ تومان بالا تر بود. قیمت سکه هم امروز مانند روز های گذشته بر روی پله اول و دوم کانال ۱۵ میلیون تومان معامله شد.

با فرض سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی حباب سکه ۱۸ درصد بدست آمد و فاصله ذاتی سکه با قیمت نقدی بیش از ۲ میلیون تومان بود. از نظر سکه بازان یکی از دلایلی که باعث یخ زدن بازار سکه در روزهای اخیر شده حباب چشمگیر و فاصله زیاد ارزش ذاتی و نقدی بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....