تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 22:42
کد خبر : 154729

طلا در مسیر صعود

دلار و سکه اصلاح شدند

دلار و سکه اصلاح شدند

قیمت دلار هرات امروز تا مرز ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان پایین‌ آمد اما در قیمت طلا مسیر صعود را دنبال کرد. اقتصاددان: بازار ارز تهران در آخرین روز دی‌ماه شاهد عقب‌نشینی قیمت دلار بود. آن‌طور که معامله‌گران مدعی بودند کاهش قیمت دلار که از معاملات پشت خطی روز جمعه شروع شده بود در بازار

قیمت دلار هرات امروز تا مرز ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان پایین‌ آمد اما در قیمت طلا مسیر صعود را دنبال کرد.

اقتصاددان: بازار ارز تهران در آخرین روز دی‌ماه شاهد عقب‌نشینی قیمت دلار بود. آن‌طور که معامله‌گران مدعی بودند کاهش قیمت دلار که از معاملات پشت خطی روز جمعه شروع شده بود در بازار امروز شنبه ۳۰ دی‌ماه ادامه پیدا کرد. دبه این ترتیب اسکناس آمریکایی دیروز با ۵۳ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد و امروز با ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان بازگشایی شد و تا نیمه ظهر بر روی همین قیمت معامله شد.

فعالان بازار می‌گفتند یکی از دلایل اصلاح‌شدن نرخ دلار در تهران احتمالاً ناشی از افت قیمت اسکناس آمریکایی در هرات بوده است.

پیش از شروع بازار امروز تکنیکالیست‌ها معتقد بودند محدوده ۵۳ هزار و ۱۰۰ تومان برای دلار هرات مرز حیاتی است. آنها می‌گفتند اگر دلار این مرز را از دست دهد فشار فروش در بازار زیاد خواهد شد و احتمال عقب‌گرد آن تا نیمه کانال ۵۲ هزار تومان وجود دارد.

این اتفاق در بازار امروز افتاد؛ طبق ادعای معامله گران دلار هرات امروز با ۵۳ هزار و ۵۰ تومان راهی بازار شد و در نیمه ظهر تا ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان نزول کرد. از نظرمعامله گران اولین حمایت دلار هرات ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان و حمایت بعدی ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۲ هزار و ۶۷۰ تومان خواهد بود.

همچنین دومین دلیلی که امروز زیر پای دلار خالی کرد نرخ حواله درهم بود. گفتنی است قیمت درهم که دو روز قبل با ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شده بود امروز با ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز به کار کرد و در نیمه ظهر تا ۱۴ هزار و ۷۳۰ تومان عقب‌نشینی کرد.

از سوی دیگر سومین عاملی که امروز کفه ترازوی کاهشی‌های بازار دلار را سنگین کرد؛ قیمت تتر در روزهای پایانی هفته قبل وارد کانال ۵۵ هزار تومان شد اما نتوانست از ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کد و امروز تا ۵۳ هزار و ۵۵۰ تومان پایین آمد و در زمان تدوین این گزارش با ۵۳ هزار و ۸۲۰ تومان معامله شد.

فارغ از بازار ارز؛ در معاملات روز جمعه قیمت اونس جهانی تا سطح ۲۰۳۸ دلار بالا رفت؛ اما در زمان تدوین این نگارش قیمت طلای جهانی در حدود ۲۰۲۹ دلار معامله شد. آن‌طور که رویترز نوشته به دنبال درگیری‌های خاورمیانه تقاضا برای خرید طلا به‌عنوان یک دارایی امن تا حدودی بیشتر شده است. البته سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر تصمیم فدرال رزرو آمریکا در مورد سیاست نرخ بهره در سال جاری میلادی هستند.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۲ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در حالی است که دو روز قبل نرخ طلای ۱۸ عیار در حدود ۲ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شده بود. همچنین طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی امروز تا ۳۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان ریزش کرد و در نیمه ظهر با ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به‌روز قبل ۵۰ هزار تومان ارزان شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....