تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 12:58
کد خبر : 136051

دلار تهران، چشم‌انتظار ریاض

دلار تهران، چشم‌انتظار ریاض

برخی معامله گران دلار به سفر قریب الوقوع امیرعبدالهیان به ریاض هم گوشه چشمی دارند.زیرا این سفر در واقع، نخستین سفر رسمی یک مقام بلندپایه جمهوری اسلامی به عربستان پس از نزدیک به دو دهه محسوب می‌شود. اقتصاددان: قیمت دلار در معاملات نقدی عصر دیروز در محدوده ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۴۹ هزار

برخی معامله گران دلار به سفر قریب الوقوع امیرعبدالهیان به ریاض هم گوشه چشمی دارند.زیرا این سفر در واقع، نخستین سفر رسمی یک مقام بلندپایه جمهوری اسلامی به عربستان پس از نزدیک به دو دهه محسوب می‌شود.

اقتصاددان: قیمت دلار در معاملات نقدی عصر دیروز در محدوده ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید . در معاملات پشت خطی دیشب هر برگ اسکناس آمریکایی در حدود ۱۰۰ تومان بالاتر از عصر روز سه شنبه بود.

نکته قابل توجه این است که بازار ارز با کمبود خریدار روبرو شده و برخی از معامله گران تصور می کنند که بازارساز با اخبار و سیگنال های مثبت بازار را در دست گرفته است. بنابراین دسته ای از معامله گران تا روشن شدن اخبار مربوط به آزادی زندانیان آمریکایی در ایران و آزادسازی ارزهای بلوکه شده سعی می کنند از تاکتیک صبر استفاده کنند و بی محابا دست به خرید نزنند.

در این بین برخی معامله گران دلار به سفر قریب الوقوع امیرعبدالهیان به ریاض هم گوشه چشمی دارند.زیرا این سفر در واقع، نخستین سفر رسمی یک مقام بلندپایه جمهوری اسلامی به عربستان پس از نزدیک به دو دهه محسوب می‌شود.

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در گزارشی نوشته امیرعبداللهیان آخر هفته به عربستان سفر می‌کند. برخی از معامله گران می گویند این اتفاق اگر عملی شود می‌تواند بر نرخ ارز اثر بگذارد و حباب بازارها را کاهش دهد. چرا که خبرهایی که در این مدت به بهبود روابط ایران و عربستان اشاره داشته بازار ارز را دچار نوسان کاهشی کرده است.

۱۹ اسفند ۱۴۰۱ بود که ایران و عربستان در پکن برای از سرگیری روابط دیپلماتیک بعد از هفت سال و سه ماه توافق کردند و مقرر شد وزرای خارجه پس از آن دیدار کنند که اولین دیدار در ۱۷ فروردین ماه انجام و بیانیه مشترکی صادر کردند.

در شرایط فعلی عده ای از معامله گران تصور می کنند با توجه به تعطیلی یک روزه بازار هرات به مناسبت پیروزی طالبان در افغانستان احتمالا بخشی از تقاضای دیروز به بازار امروز منتقل شود و اسکناس آمریکایی در هرات مسیر رشد را دنبال خواهد کرد. به عقیده این دسته در صورتی که هرات با رشد تقاضا روبرو شود قیمت دلار می‌تواند برای شکستن مقاومت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش کند.

برخی هم با اشاره رشد قیمت تتر در بازار شبانه در انتظار صعود قیمت دلار در روز جاری هستند.عده ای دیگر می گویند با توجه به رفتار قیمت دلار در چند روز اخیر احتمالا اسکناس امریکایی در محدوده ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان تا محدوده ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان در نوسان باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....