تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1402 - 17:09
کد خبر : 158220

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار امروز

درخواست فرزین از نهاد قضایی

درخواست فرزین از نهاد قضایی

امروز هم مانند روز گذشته صحبت های رئیس کل بانک مرکزی مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفت؛ روزی که بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت طلا و سکه روند صعودی به خود گرفتند. اقتصاددان: در معاملات امروز (دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا باثبات

امروز هم مانند روز گذشته صحبت های رئیس کل بانک مرکزی مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفت؛ روزی که بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت طلا و سکه روند صعودی به خود گرفتند.

اقتصاددان: در معاملات امروز (دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا باثبات نسبت به‌روز کاری قبل، ۴۲ هزار و ۹۲۱ تومان و حواله دلار نیز با نرخ ۳۹ هزار و ۷۰۹ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با اندکی کاهش نسبت به‌روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۲۴۹ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۲ هزار و ۷۸۸ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز باثبات قیمت نسبت به‌روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۶۸۷ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۸۱۲ تومان است.

در صرافی ملی هم امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۴۹۲ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۹۲۱ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۵ هزار و ۷۸۷ تومان و قیمت فروش یورو ۴۶ هزار و ۲۴۹ تومان بوده است.

از بازار رسمی که بگذریم، نرخ دلار امروز در هرات با ۵۶ هزار و ۳۰۰ تومان بازگشایی شد و ظهر؛ همزمان با تدوین این گزارش بر روی ۵۶ هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفت. این در حالی است که روز قبل اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده با ۵۶ هزار تومان بسته شده بود.

از سوی دیگر قیمت تتر ظهر امروز در حدود ۵۶ هزار و ۳۸۹ تومان به فروش به فروش رسید و کمترین قیمت دیروز ۵۵ هزار و ۹۰۰ تومان بوده است.

امروز هم مانند روز گذشته صحبت های رئیس کل بانک مرکزی مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفته بود. «محمدرضا فرزین» امروز در «مراسم اختتامیه دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی» گفت که «باید ابزارهای لازم نقل‌وانتقال ارزی را فعال کنیم و زیرساخت‌های حکمرانی ارزی را از این بابت مهیا کنیم.» فرزین بیان کرد: «در داخل کشور نیز باید مرجعیت ارز به مرکز مبادله تغییریافته و نباید کانال‌های فضای مجازی مرجع ارز باشند.»

همچنین فرزین در این همایش تاکید کرد که «در بانک مرکزی مرزبان ریال هستیم کاری به دلار نداریم دلار که پول ما نیست و باید ریال را تقویت، حکمرانی و حمایت کنیم. طبق گفته آقای رئیس‌کل اگر ریال آسیب ببیند کل نظام مالی‌مان آسیب خواهید دید.»

فرزین در ادامه افزود: «ریال امروز جایگزین پیدا کرده و خبرهایی می‌شنویم که اصناف از دلار، شمش و رمزارز استفاده می‌کنند و با افتخار نیز اعلام می‌کنند». به گفته رئیس کل بانک مرکزی، «نهاد قضایی باید ورود کند؛ حق نداریم از غیر ریال استفاده کنیم چرا که باید ریال تقویت شود و همه از آن استفاده کنند.»

در کنار بازار ارز، قیمت اونس طلا امروز صعودی شد و از ۲۰۱۳ دلار به ۲۰۱۹ دلار رسید. در بازار داخلی ایران هم آن‌طور که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۲ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید در کنار طلا ۱۸ عیار، قیمت سکه امامی که روز گذشته تا ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پایین آمده بود ظهر امروز با ۳۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

درخواست فرزین از نهاد قضایی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....