تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 - 15:12
کد خبر : 26897

خبر مثبت برای پتروشیمی‌ها

خبر مثبت برای پتروشیمی‌ها

طرح اعطای تنفس خوراک به پتروشیمی‌های زنجیره پروپیلن گام رو به جلوی مجلس برای رهایی از خام‌فروشی با توجه به توسعه نامتوزان صنعت پتروشیمی و کمبود مواد اولیه پروپیلن مورد نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، مجلس شورای اسلامی طرح الحاقیه‌ای مبنی بر اعطای تنفس خوراک به پتروشیمی‌های خوراک پروپان و بوتان را در دستور کار قرار

طرح اعطای تنفس خوراک به پتروشیمی‌های زنجیره پروپیلن

گام رو به جلوی مجلس برای رهایی از خام‌فروشی

با توجه به توسعه نامتوزان صنعت پتروشیمی و کمبود مواد اولیه پروپیلن مورد نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، مجلس شورای اسلامی طرح الحاقیه‌ای مبنی بر اعطای تنفس خوراک به پتروشیمی‌های خوراک پروپان و بوتان را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش اقتصاددان  به نقل از فارس،   قانون پتروپالایشگاه‌ها با هدف جذابیت سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها طراحی شده‌ است. از جمله مفاد این قانون که به تامین مالی و کاهش دوره بازگشت سرمایه پروژه‌ها کمک می‌کند «تنفس خوراک» است. تنفس خوراک نوعی تسهیلات غیرنقدی است که در سال اول به اندازه هزینه احداث کل پتروپالایشگاه به سرمایه‌گذار داده می‌شود و سپس به صورت اقساط ۸ ساله دریافت می‌شود.

اجرای تنفس خوراک باعث می‌شود که سرمایه‌گذار سود بالایی را در مدت زمان کوتاهی (در بازه زمانی تنفس خوراک که یک سال است) به دست آورد. همچنین اقتصاد آزاد پتروپالایشگاه و امکان صادرات فرآورده‌های تولیدی توسط خود واحدها و امکان استفاده از انواع ابزارهای تامین مالی که در این قانون ذکر شده‌ از جمله عواملی هستند که کمک موثری به جذابیت سرمایه‌گذاری‌های خصوصی و خرد در این حوزه می‌کند.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....