تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 22:15
کد خبر : 146625

خبر خوش تامین اجتماعی به این کارگران

خبر خوش تامین اجتماعی به این کارگران

​معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی برای طی مراحل فرآیند شناسایی و تأیید شعب تأمین اجتماعی در دسترس قرار گرفته است. اقتصاددان: تقاضا برای بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی سالها به عنوان مطالبه این قشر مطرح بوده است. قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی اخیرا در

​معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی برای طی مراحل فرآیند شناسایی و تأیید شعب تأمین اجتماعی در دسترس قرار گرفته است.

اقتصاددان: تقاضا برای بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی سالها به عنوان مطالبه این قشر مطرح بوده است. قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی اخیرا در مجلس به سرانجام رسید و انتظار ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی برای بیمه شدن به نتیجه رسید و قرار است کارگران ساختمانی با داشتن کارت ملی، قبض تلفن و برق و کارت مهارت معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای با اشتغال در کارهای ساختمانی از طریق ثبت نام در سامانه وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی بیمه شوند.

علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی برای طی مراحل فرآیند شناسایی و تأیید شعب تأمین اجتماعی در دسترس قرار گرفته است.

وی در این‌باره گفت: سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی به آدرس bimekar.mcls.gov.ir مجدداً بازنویسی شده است.

وی افزود: در حال حاضر همه کارگران ساختمانی متقاضی می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کرده و با طی مراحل فرآیند شناسایی و تائید شعب تأمین اجتماعی از مزایای پوشش بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

عسگریان تأکید کرد: کاربران دستگاه‌های اجرایی سامانه(ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها، شعب سازمان تأمین اجتماعی و بازرسان و سر بازرسان انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی) نیز می‌توانند مراحل بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را از طریق این سامانه انجام داده و به اعتراض آن‌ها رسیدگی کنند.

خبر خوش تامین اجتماعی به این کارگران

کلیه کارگران ساختمانی حائز شرایط متقاضی بیمه نامه تأمین اجتماعی در سراسر کشور می توانند با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز، نسبت به ثبت نام در این سامانه و گرفتن کد رهگیری اقدام نمایند.

بدیهی است فرایند استحقاق سنجی متقاضیان، از طریق استعلام و بازدید میدانی، توسط متصدیان امر صورت گرفته و نتیجه، به واجدین شرایط اطلاع رسانی خواهد شد.

طبق مصوبه کارگروه رفع موانع اجرایی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی ثبت نام کلیه کارگران ساختمانی اعم از بیمه شده و بیمه نشده در این سامانه الزامی است.

توجه: برای کلیه حائزان شرایط بازرسی به صورت رایگان صورت خواهد گرفت.

در صورتی که رمز عبور خود را اشتباه وارد کرده اید و یا در صورت داشتن هر گونه سوال در طی فرایند ثبت نام خدمت بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، با شماره ۶۳۴۶۸۳۴۶-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....